Pembaca Blog Ini...

Wednesday, June 10, 2009

Icah!!! Apesal ko tag aku??

1. APAKAH NAMA BLOG ANDA DAN KENAPA ANDA MEMILIH NAMA ITU?
Hakikat Kehidupan. Saya mula ber blog di Friendster. Idea nama Hakikat Kehidupan itu tiba-tiba je menerjah masuk dalam otak saya. Masa tu tak lah terfikir nak buat blog lain. Lepas tu, tiba-tiba rasa macam berblog di friendster tak best.. Hahahah.. Saya tukar ke blog ini. Tapi, malas nak fikir-fikir nama-nama lain. Sebab tu buh je nama Hakikat Kehidupan.

Adik beradik saya juga ada blog yang ada perkataan 'kehidupan'.... Saya tahu mereka senyap senyap menjadikan saya sebagai idola mereka dalam penulisan blog.. kah kah kah..

Icah (budak bertuah yang nak cuba merembat beg laptop saya) -
Tulisan Kehidupan
Anep (adik lelaki ku) - Melodi Kehidupan
Imah (adik perempuan ku) - Cerita Kehidupan


2. APAKAH LINK BLOG ANDA SEKARANG DAN BAGAIMANA BOLEH TIMBUL IDEA UNTUK MENAMAKANNYA SEPERTI ITU
http://norainiammran.blogspot.com
Saya memang suka gunakan nama saya.
Maksud saya nama penuh saya: Noraini Ammirah Ammran.
Ayah saya yang beri nama itu kepada saya.
Tapi, bila saya nak gunakan nama sebenar saya sebagai nama pena, ayah saya kata lebih baik gunakan nama yang lebih trendy. Ada ke patut?

3. APAKAH 'METHOD' PENULISAN DALAM BLOG ANDA?
Menggunakan bahasa yang mudah tetapi kadang-kadang berkias, saya menulis blog ini untuk:
  • bercerita
  • meluaskan link persahabatan
  • meluahkan perasaan
  • meminta dan menyatakan pendapat
  • memberi maklumat dan idea kepada orang lain
  • memberi peluang untuk diri berfikiran kreatif
  • melatih kemahiran menaip
  • melatih kemahiran menulis

4. PERNAH TERASA NAK HAPUSKAN BLOG ANDA? SEBABNYA
Pernah. Tapi, nanti tak best laaaaa pula..

5. ORANG SETERUSNYA UNTUK DI-TAG
Icah.. Aku nak tag kau semula.. ahahahahah.. padan muka!!!


No comments: