Pembaca Blog Ini...

Tuesday, September 22, 2009

Persiapan Kenduri (1)

Sememangnya mengadakan kenduri kahwin
adalah sangat memenatkan...

Seperti biasa, saya memainkan peranan sebagai
ala-ala penyanyi latar je..
Tapi penat juga oooooo..
Ni pun baru je balik dari rumah abah ni.
Pastu pulak perut tak berapa sihat sejak raya pertama hari tu.
Gara-gara makan rendang.
Saya memang bila hari raya memang akan kena cir bir..
Bezanya teruk dengan tak teruk je.
Makan nasi dengan kicap je tau.
Sebab tak selera nak makan segala macam lauk.


Saya tolong sikit-sikit saja.
Siapkan hantaran.


Hantaran yang dah beres.
Tinggal cuppies je esok kena pi ambik kat KTganu.

Masukkan gula-gula, kerepek
sebagai buah tangan untuk jemputan.

Potong bawang.


Kemas bilik pengantin...
Pasang cadar pengantin...
Memasang langsir....
Semuanya.... setia dibantu oleh teman lelaki saya.
Tie menggubah bunga manggar.
Pengantin-to-be menyiapkan penunjuk arah.
Yang lain semua orang lain buat.
Bergotong royong la..

Banyak lagi kerja nak buat esok..
Harap semuanya berjalan lancar.


p/s:
sila klik pada gambar
untuk dilihat dengan lebih jelas.

2 comments:

zaza said...

mesti penat kan..? semua pun kena buat?!! teringat masa akak buat persiapan kahwin abg dan kakak2 dulu... penat gile!! after kenduri, mesti demam...

Zura said...

mmg memenatkan time kenduri nie...