Pembaca Blog Ini...

Wednesday, March 31, 2010

Buku minggu ini!

Saya bawa balik banyak buku dari PBAKL baru-baru ini.
Kena bahagikan masa lah nak menghabiskan baca.

Satu minggu = satu buku
Minggu ni, giliran Puisi Untuk Nadina ye.
Minggu depan, lain-lain buku pulak ye!
Saya tak suka baca novel cintan cintun
yang jalan cerita nya boleh dibaca.
Novel yang wataknya
seorang lelaki kacak, kaya, nama yang indah-indah
jatuh cinta dengan gadis yang sederhana.
Kemudian terpaksa menghadapi konflik cinta terhalang.
Akhirnya kembali bertaut semula
di halaman kedua atau ketiga terakhir dalam novel.
Lepas tu, orang yang baca konon-konon macam hanyut
dalam babak percintaan mereka laaa
sampai tersenyum sendiri laaa..
Hahahahaha


Kalau balik rumah mak (nanti laa)...
saya nak sewa pinjam buku Imah lebih banyak...
Koleksi novel imah dah macam apa tah.
Boleh buat mini library.


Di mini library imah tak de novel ini....
Macam best pula baca novel mat salleh kan?
Rasanya kat library kolej ada kot novel tu...
Tapi, kalau baca mesti tersengguk-sengguk...
Makan tahun juga laaa baru habis kot!
Tak pe, lecturer boleh pinjam satu buku untuk 6 bulan...


Hahah.....

5 comments:

Tihara said...

mcm best je p.s i love you ni..teringat lagu beatles

:)

honeylanz said...

mcm best aja cite puisi tu...kalu tgh bc leh tersenyum2 gitu...

~ain said...

kak tihara...ain nampak lama dah buku ni kat kedai buku, tapi bila nak beli selalu duk fikir, "aku ni baca ke tidak novel-novel macam ni?"

~ain said...

has... novel remaja has.. tapi memang lawak nak mati laaa baca... baca novel ni bukan tersenyum sebab meresap dalam alam cinta watak2 nya.. Tapi, sebab cara penceritaan nya sangat bersahaja dan kaya dengan unsur humor..

zh-ena said...

baca jgn tak baca