Pembaca Blog Ini...

Thursday, June 3, 2010

Uptown Berbaju Kebaya

Selesai makan di Permai In, saya ajak cik abang pi Uptown.
Haaa... kat Kuala Terengganu pun ada Uptown tau.
Tapi barang jualan kat situ, tak berapa banyak macam uptown di KL nun laaaa..


Saya nak cari tudung mak.
Kat KL, mak biasa beli tudung dalam RM30++ gitu.
Kalau mengikut gaya Makcik Nurma (kawan baik mak), mahu sampai ratusan ringgit.


Jadi, mak suh saya belikan dia tudung kat sini.
Kat sini kalau jenis yang mak biasa beli RM30++
(kain, jenama eh.. sama je macam mak beli RM40 tu)
boleh dapat RM20 gitu.
Silap-silap boleh RM18.
Itu lepas kena tawar menawar kaw kaw punya dek cik abangku.
Saya tak pandai tawar menawar.
Biasa beli je, tanya harga terus bayar.
Kengkadang, orang jual tu yang duk bagi cut harga.
(sebab kesian kot tengok muka innocent saya)
HAHAHAHA


Mencari-cari tudung sesuai.
Macam pelik je pi uptown berbaju kebaya.
Nasib baik tak mekap bling bling
dan berselendang sendeng semua.
Hahahah

Saya belikan mak tudung hitam.
Mak suka tudung hitam.
(Suka pakai tudung itam tu, memang penyakit keturunan)
Sebelum ni, dah belikan 2 helai.


Tapi, masa balik Serdang baru ni tetiba nyanyuk.
Lupa bawa balik.


Macam biasa, kalau pi beli tudung mak..
Saya tidak ketinggalan membeli tudung untuk saya.
Kalau beli tudung mak sehelai, beli tudung saya sehelai.
Kadang-kadang, tudung mak sehelai, tudung saya dua helai.
Hahahahhaha

Tengah pilih-pilih..
Cantik pulak tudung blink blink ni.
Kalau kena gaya, nampak ok.
Kalau tidak, hahahahha
Macam antu cek cek re.
(Gelaran orang Melaka untuk perempuan yang bergaya over)


Opss... sengaja terbeli..


"Abang, bila nak beli baju raya ek?"

"Gaji bulan 8!"

Hahahaha


6 comments:

Imran Yusuf said...

Belum dapat royalti sudah shopping? Oh, ya... ada blog baru yang paling sensasi. Harap dapat "FOLLOW" blog ini: http://kehidupanadham.blogspot.com/

~ain said...

ayah.. ini bukan shopping guna duit royalti laa... ini guna duit gaji yang sudah tinggal baki2.. hahah

wah.. blog baru. hehe

Ms Haslina said...

cantik pulak tudung blink blink tu bila da dipakai...

Tie HT said...

spoting ayah dia ye..tudung songket tu lawa..kat sini tak depun..juai la dlm blog..

~ain said...

kak haslina.. cantik.. yang warna hitam lagi cantik.. saya suka sangat tudung hitam.. heheh

~ain said...

kak tihara.. kalau nak beli, order ja.. nanti ain belikan.. tapi, nak buat bisnes kat blog tu belum lagi laa.. heheh (pemalas si ain ni)