Pembaca Blog Ini...

Wednesday, September 22, 2010

Welcome NORAINI..

Tengahari tadi, sedang saya sedap sedap menogok air mineral sambil menaip entri sebelum ini, tiba-tiba bilik saya diserbu oleh sekumpulan pelajar dari Nigeria....


Selamat tengahari, Puan...
(Ewah.. Sudah pandai cakap Melayu setelah 3 bulan pi kursus intensif bahasa.
Bagus.. Bagus...)


Ya, selamat tengahari.


I'm Nikki. I'm Micheal. I'm Terry.
Bla bla bla bla
(Seorang demi seorang memperkenalkan diri. Saya nampak semua macam sama je. Tak berapa boleh cam sangat. Macam kejutan budaya sikit laaaa... Berinteraksi dengan beberapa pelajar kulit hitam, adalah sesuatu yang aneh dalam hidup saya. Sebelum ini, tak ada.. Semua orang Malaysia.)


Ok, u can call me Madam Noraini from JPEP..
(Terasa nak perasan Miss je tadi, tapi tak tergamak la pulak.. hehehe. )


Oh, ..... How to spell your name, Madam?
(Salah seorang dari mereka kekok menyebut nama saya.)


N.O.R.A.I.N.I
(Satu-satu mengeja nama sendiri.. Kalau ada whiteboard memang dah ku tulis sebijik)


Oh, what da nice name huh.. Welcome Madam Noraini... Welcome...
(sambil gelak-gelak)


Saya pun tergelak sambil fikir,
"Eh, budak-budak ni.. Bukan aku ke yang patut cakap Welcome kat korang?"
hahahahaha


Tetiba terfikir pulak, kot kot WELCOME dalam bahasa Nigeria tu bermaksud
Selamat Berkenalan ke.. Terima kasih ke..


Atau mungkin WELCOME tu diorang anggap sebagai JELITA kot...
Mungkin je.. Bukan bebetol pun.. JANGAN MARAH YEA.............


Peace!!!!!


=D

8 comments:

chugie said...

wah, de student luar juga ye..

Sidratul Muntaha said...

welcome..welcome
ahahahha..

miMiE aZiMaSK ^V^ said...

WAHH ADA STUDENT FOREIGNER.....hehehehehe

tercapital plak....


:D sihat ke?

selamat hr raya aidilfitri yeee

Joy said...

Madam Noraini pandai wat n3 org membaca sambil tersengih. Welcome..welcome ;)

~ain said...

chugie.. baru ada...

~ain said...

ayu.. pelik aku dgr dorang cakap welcom kat aku.. hahha

~ain said...

mimie.. mak ai.. eksited sampai ter cap lock ye.. hahahaha alhamdulillah.. sihat..

selamat hari raya.. meh aaaa dtg rumah..

~ain said...

joy.. saje je.. nak hiburkan hati korang.. haha