Pembaca Blog Ini...

Friday, March 11, 2011

Cat yang Bukan Kucing





Khamis 10/3/2011

Cik abang tetiba kata ada kerja penting kat KL.
So, kena balik petang tu juga.
Alamak!! Sangat tergempar....
Saya packing ala kadar je dengan kadar segera.
Mengah ahkak kalau kena buat kerja tergempar macam ni.


Sebelum tu, kitorang dah plan lain.
Plan lepas balik kerja, nak pi beli cat
sebab hari Jumaat Sabtu memang nak pulun mengecat rumah.
Pagi tu, dah kuar duit semua kan.
Sebelum balik tu memang kena pi beli cat sesiap.
Kalau tidak, memang terpakai duit tu untuk shopping yang bukan-bukan.
Pepaham je laaa, kan.....


Jadi, kita pun ke kedai hardware sebelah kedai abang ipar.
Tuan punya kedai tu tak ada pulak.
Mula-mula nak beli cat Jotun sebab abang kata Jotun ni lawa....
Saya? Mana tau apa-apa.
Kalau abang kata, Cat cap Mak Limah lagi lawa dari cat Jotun pun saya percaya.
Hahahah


Masa tu dah lewat jugak.
So, malas nak tunggu laaa..
Apa-apapun, memang kena beli cat hari tu juga.
Kalau dah beli, lega sikit kepala otak ni kan.
Tak yah risau kan terguna duit ke apa..
Terus je pi kedai hardware lain.
Beli cat KCC.


Hahaha..


Murah.. Murah.. Murah..
Saya tak kesah lawa ke tidak, yang penting murah.
Tapi, cik abang tu dia pelik sikit.
Dia tak kesah mahal sikit, yang penting lawa.
Ah... belasah je laaaa kan memana pun!


Tapi, saya rasa KCC tu ok je pun.
Takde laaa buruk sangat.
Kalau Jotun, satu tin 5 liter tu RM130.
Kalau KCC, baru RM90++.
Banyakkan bezanya?
Ting!! (Bunyi duit syiling masuk dalam tabung)
Tapi, tengok warna juga.
Lain warna, lain harga.
Tapi, KCC ni tak sampai RM100 laaaaa kalau cat belah dalam.


Kami pulang dengan tiga tin cat 5 liter
dan beberapa peralatan mengecat seperti roller,
berus dan tah apa kebendanya tah lagi.
dan... dengan wang yang banyak lebih..
hehehe


Tiga warna berbeza, untuk ruang tamu dan bilik tidur utama.
Ada beberapa misi lagi dalam pembelian cat ni.
Tapi, terpaksa ditangguh dulu sebab budget laaaaa..
hehehe
(Aik! Tadi kata ada wang lebih banyak!)


Misi mengecat akan dimulakan hari minggu (minggu depan)..
Kalau rajin, lepas balik kerja pi cat sikit-sikit.
Kalau rajin laaaa.. Kami nak cat sendiri je..
Kalau memasing dah melepek je pepetang, macam mana?


Lawa kan warna hijau macam ni, kan?



2 comments:

Tihara said...

lawa la..memang matching..redup je ..I like

Joy said...

suka hijau ni...damai