Pembaca Blog Ini...

Thursday, April 28, 2011

Cik Kak

Ada student (sekumpulan) datang mengadu.


Student 1:
Cik, saya pergi ***** hari tu.
Ada kak kat ***** tu marah saya panggil dia , 'Kak'.
Dia cakap kat saya, "Awak cakap dengan siapa ni? Hormat gak orang sikit!"


Saya:
Ye?


Student 2:
Ye, cik! Saya pun kena jugak.
Padahal kalau saya pergi kat bahagian ***** tu, ok je panggil staf itu 'abang'


Saya:
~Speechless~

8 comments:

Joy said...

ohh..mesti ber Puan n Encik ke if mcm tu?

Sidratul Muntaha said...

tak paham.
itu pondan ker?!
ke keliru identiti.
si kakak la tu..
dia tu laki ke pmpuan?
ke nak kena hormat panggil dgn gelaran?

PUANSTOBERI said...

Tehehe.. lelaki mmg sker kot dipanggil abang.
Kiterang kat sini sapu rata je. Selagi dia tak bergelar KP, kita panggil je kak. Teheheheh.

~ain said...

joy.. mungkin la.. orang ni mcm2 kan.. ada yang nak kena panggil puan, tuan, dato' datin.. ada yang tak kesah pun.. bagi saya, 'kak' pun satu panggilan hormat kan? Hormat yang lebih tua..

~ain said...

ayu.. maksud aku.. kakak tu tak suka student tu panggil "kak.." dia nak panggilan hormat macam Puan, Cik.. Tapi, kalau aku.. 'kak' tu kira hormat jugak aaa kan... Dari student tu panggil 'Wei!' hahaha

~ain said...

kak reen... ain panggil Ketua Jabatan sebagai 'Kak..' Tak de hal pun..

Tihara said...

akak ingatkan pondan tadi..
rupanya kena guna en or puan :)
ha3

~ain said...

kak tihara,, wakakaka.. itulah.. ayat saya macam nak sembunyikan sesuatu sampai org tak paham.. hahaha