Pembaca Blog Ini...

Thursday, August 4, 2011

Tunjuk Menu

Puasa hari ini masuk hari ke-empat.
Setiap hari saya masak tau!
Sampai rumah jam 5.30, memang sempat sangat nak masak.
Tambah dengan malas lagi nak berasak-asak kat Pasar Ramadhan kan.
Masak pun menjimatkan kan? heheheh
(Masa tengah rajin)


Hari pertama Ramadhan,
berbuka puasa di rumah pak mertua
sambil berlenggang kangkung.
Bawa kuih je sejenis dua.
Menantu bertuah!



Ini juadah berbuka puasa hari ke-tiga.


Ikan kembung masak pindang
Kacang panjang + lobak merah tumis
Ulam-ulaman
Budu
Air Teh O Limau
Kurma


Kuih?
Cik abang kata,
"Tak yah nak kuih-kuih laaa. Hari biasa takde pun kuih-kuih."


hehehe


Petang ni korang nak masak apa ek?


12 comments:

Joy said...

ptg ni rs mcm nk masak ayam masak paprik, tumis sawi + kentang, n sotong sos tiram kut ;)

DaZzlingLilLy said...

petang ni beli jer..tapi taktau lagi cam teringin terubuk bakar..

Zura said...

simple je ain tp kalau kenyang n xmembazir xpe..

~ain said...

joy.. wow! lapar.. sabar... huhuh

~ain said...

lily.. ikan terubuk bakar cicah air asam.. huyoooo!

~ain said...

zura.. itulah pasal. thn2 lepas byk membazir, buang lauk, buang kuih.. Sayangkan.... so, thn ni kena lebih berhemah...

zh-ena said...

ena tak msk sgt pun..sebab bila dah smp umah, mak dah siap masak..tugas ena cuma buat air dan masak nasi..pastu msk la apa2 lg menu tambahan yg ena nak makan

~ain said...

ena.. heaven nya duduk ngan mak.. huhuu.. ain seme kene buat sendiri.. masak sendiri.. minum sendiri.. makan sendiri..

ArELeEz said...

ptg nie, if singgah param, menapau la jwbnye. tp, klu xsinggah, masak la kot. ikan masak pedas maybe..

PUANSTOBERI said...

ain, daun ijau tu ulam apa?
baguih la, ada ulam2 time berbuka. menu yg sihat. :)

~ain said...

leez.. sedap!

~ain said...

kak reen.. ulam apa ek? tak tahu.. tahu makan je.. hehe