Pembaca Blog Ini...

Monday, August 13, 2012

Kali Ini Bukan Lagi Paksa


Semalam, buka puasa di rumah abah
sebab abah suh cik abang pasang lampu lip lap.
Lagipun, semalam malas masak.
Saya suka je. hahhaa


Tapi, saya pesan cik abang suh pi
beli juadah sket kat Bazar.
Takkan nak bawa perut je kan.
Mesti kena kasik sumbangan sket.


Lepas makan, saya ajak pi Ktganu lagi
sebab nak makan cempedak goreng.
Dekat pasar orang jual baju-baju raya tu,
ada jugak orang jual cempedak goreng.
Hari tu beli tak puas makan. Sikit......


Cik abang gelak kan saya.
Ada ke datang jauh jauh (lebih kurang 50km)
semata-mata nak makan cempedak goreng?
Eh, ada laaaa... Sedap tau cempedak goreng.
Makan sambil tutup mata....
Nikmat tak terkata.


(Gambar: google)


Sampai je terus cari cempedak. hahaha..
Cik abang nak beli t-shirt tapi, tak de warna yang dia nak.
Ada warna putih je.
Habislah kalau dia pakai t-shirt putih.
Cepatlah kotornya...


Cik abang menghasut,
"Yang, dah lama sayang tak beli baju.
Abang tengok sayang asik pakai baju sama je.
Belilah blouse ke, jubah ke buat pakai pi kerja.."


Saya pun termakan hasutan...
Terus beli sehelai blouse, tudung, dan jubah.
Kopak.. kopak.. Beratus jugak tu amaun dia.


Cik abang kata,
"Alaaa.. beli aje. Bukan untuk sesiapa.
Untuk diri sendiri jugak. Kerja penat-penat, haus-haus (apa daaa),
takkan nak beli baju sendiri pun nak jimat jimat,"


Yelah, kang kopak teruk siapa nak tanggung?


Takpe, duit balik kampung dah asing siap-siap..

No comments: