Pembaca Blog Ini...

Wednesday, September 24, 2008

Plan Hari Raya Puasa tahun ini.....

Saya hanya akan balik ke Serdang pada pagi Ahad 26September ini. Walaupun saya dah ambil cuti awal, cik abang mahu tunggu kakak dan adiknya yang bekerja di KL sampai ke kampung terlebih dahulu.Ye la, nanti bila kami dah balik ke Serdang, bimbang tak sempat pula nak berjumpa. Hari raya nanti kami di Melaka kan entah2 kalau kakak dan adiknya balik ke KL awal..

Itulah sikap cik abang yang sangat saya sanjungi... ((waaaaaaaaahh..sanjung katanya))... dia amaaaaaat lah mementingkan institusi kekeluargaan. Kadangkala saya menjadi keutamaan keduanya selepas keluarga. Mula-mula kahwin dulu, memang laaa menyentap aje kan.. Tapi, bila dah berbulan-bulan, saya mulai memahami. Saya mula untuk menilai situasi ini dari sudut yang lebih positif... Maka, dengan itu hati akan jadi lebih tenang.Lagipun, keluargamu keluargaku jua kan.. heheheh

Ok OK..sambung laaa...
Ringkas buat senarai la mudah kan...

Dua hari sebelum raya: bertolak ke melaka
Sehari sebelum raya: Berada di kampung melaka..persiapan serba sedikit
Raya Pertama: Di melaka (kg sebelah mak saya)
Raya Kedua: Pulang ke Serdang semula..cuci baju, sidai baju.persiapan untuk raya ketiga
Raya Ketiga: Bertolak ke Kelantan.. kg ayah loooo, kemudian balik ah ke Setiu kan kan kan..

~yang paling seronok ialah, mak ayah dan adik2 akan berkunjung ke rumah kami suami isteri!!! Alangkah bahagianya raya..........

dan kami akan menjalani kehidupan selepas raya seperti pasangan lain..

No comments: