Pembaca Blog Ini...

Sunday, January 4, 2009

Keje ke hari ni??

Encik Irwan called me on Thursday morning...Not too morning laaa, dah nak masuk zohor dah pun.. hehhe.. saya masih lagi bertidur tiduran...bermalas malsan...bermanja manjaan.. upssssss....

Noreni, masuk khijo dok ari ni??

Ha? bukan cuti ke hari ni?

Cuti gapo dio pulok ni Noreni.. Awok ada apply cuti ke?

Takde.. Hari ni kan cuti umum... Tahun baru kan.. Ada ke orang g kerja??

Aik?? Mana ada cuti. Terengganu tak amik laaa cuti tahun baru, Noreni...

Ya Allah.. Iye ke? Ke Encik sesaja je nak pekena saya ni??

Dok laaaa..saya depan bilik awok ni.. doh bakpe nye dok mari?? ((sambil gelak-gelak))

Saya mulai bengang terlajak ngan mamat ni.. apesal lak ni, nak permainkan perasaan ku lah ni..

Encik Irwan, I call u back!!

Ok...

Saya try call opis, then, OMG ada orang angkat la...

Aida, kerja ek hari ni?

Iye..

Ok Ok...

Alamaaaaaaaaaaaaaaak!!! macamna ni.. berdosa nya saya terasa bengang ngan Encik Irwan tadi..Saya rasa nak g kerja tapi, dah petang-petang buta ni, saya isytihar cuti aje laaaa....

Ini adalah tahun baru pertama saya sambut di Terengganu dan oleh itu, saya tidak tahu yang Terengganu tidak cuti tahun baru..

Suami saya pun begitu, dia dihubungi oleh Project Manager... bla bla bla.. situasi nya lebih kurang sama saja dengan perbualan saya dan Encik Irwan..

Oh.. cuti tahunan kami suami isteri sudah luak dengan tak semena-mena ...
..

1 comment:

Imran Yusuf said...

Kelate dan Ganu memang kerja 1 Januari.

Yat zame dulu lagi...