Pembaca Blog Ini...

Sunday, February 22, 2009

Dalam sibuk-sibuk pun sempat jawab tag

Sape kekasih anda?
Syam

Kekasih awal dan akhir
Encik Fazrul Hisyam

Kekasihku seru
Hahahha..lawak lah..

Kekasih gelap ku
Kekasih2 saya semua tak pernah yang gelap.. Kalau saya ni yang gelap tu ada la kot.. hahaha.. kalau kertas pengukur tona warna kulit Granier tu, saya nombor yang yang akhir-akhir.

Kekasih separuh masa, separuh lagi cinta untuk dia
Tidak ada.. Macam "moment of truth" pula tag kali ini!!..

Macam mane dia melamar anda?
2005..
Selepas saya habis jawab paper terakhir untuk degree.. hehehhe..
Tapi, tanpa beserta kan cincin2 la.. Saya seorang minah blur, yang sangat nerd, sibuk dengan buku ketika itu..

Dia ajak ..."Jom kita kawin jom!!"

Saya terkedu..."Ha?? Banyak dah ke duit?" ~Saya memang tiada duit langsung ketika ini. Duit biasiswa pun sudah habis licin.. Maklumlah.. sudah habis semester..

Dia jawab... "kita bertunang dulu.. Beri masa setahun untuk kumpul duit'

Saya tanya lagi.. "Awak nekad ke ni?"

Dia jawab dengan selamba... "Sejak saya tingkatan 4 lagi saya dah nekad nak kawin dengan awak. Awak tu aje yang ada boyfriend lain selain saya..." ~sebenarnya, saya dan dia mengalami sedikit masalah dalam perhubungan kami semasa saya melanjutkan pelajaran di peringkat Diploma.. Saya pun, ambil kesempatan lah ber boyfriend lain.. hehhehe..

Saya jawab dalam hati.. "biar betul mamat ni.."
Saya jawab dekat mulut.. "ha?? nanti awak tanya laa kat mak saya? saya segan lah nak bagitau mak... boleh??

Apa perkara paling bodo penah dilakukan kat anda?
Cuba nak angkat saya tapi, kemudiannya beliau insaf kerana saya sangat berat ~padan muka.. hahahah .. Eleh... beliau lagi berat dari saya.. Lebih 30kg tau dari saya..hahahhah

Korang still couple ke?
Ya..Ke mana-mana sahaja kecuali di tempat kerja dan di bilik termenung, saya sentiasa bersama dia. Bak kata pak mertua saya "sekelamin". (Pertama kali saya dengar perkataan ini pun dari pak mertua saya juga, saya tergelak-gelak. Macam me lu*ah saja bunyinya)...

Sila tempek gambar kekasih korang.


Senaraikan 10 perkara yang anda suka pasal si dia.

1- rajin cuci pinggan ~ saya malas cuci pinggan.. tak percaya cuba tanya pada mak saya.. hahahahha

2- rajin menyapu rumah..~ saya malas menyapu rumah.. mak saya tahu laa perangai saya.. hahahah

3- sangat sedap dipeluk..

4- sangat supportive orangnya..apa saja saya nak buat, dia kasi.. tapi satu je, dia tak kasi saya pakai seluar. dia kata saya nampak sangat pendek bila pakai seluar.. ((padahal..dia nak cakap aku gemuk tu sebenarnya!!))

5- belikan saya majalah Mingguan Wanita setiap minggu..

6- suka layan kartun Hagemaru di Astro Ceria.. kemudian tergelak-gelak sampai tak berbunyi suara..

7- rajin sibuk-sibuk kat dapur bila saya sedang masak. Beliau juga seorang yang rajin ke pasar.. saya cuma tulis je nak barang ape. pesan aje.. dia yang gi beli..

8- rajin jemur baju tapi malas basuh baju.. saya malas jemur baju, tapi rajin sikit cuci baju.. ((masuk mesin aje kan?))

9- rajin ambil cadar bawa datang kepada saya, "yang...tukar cadar baru yang!! Cadar yang lama tu kita dah 'kotorkan' malam tadi.. hahahah..

10- semua pasal dia saya suka... kecuali minat dia pada kereta yang kadang2 buat kami bergaduh2 manja.. hahahha..
* jangan terkejut pula, sebab memang dia lebih rajin sikit dari saya buat kerja-kerja rumah.. saya hanya masak..basuh baju..cuci tandas, bilik air.. cuci peti ais.. cuci lantai dapur (2-3 minggu sekali), dan buat kerja-kerja ad-hoc sahaja semasa dia sedang buat kerja..
suami yang isterinya juga bekerja anmat perlu bekerjasama dalam hal-hal kerja rumah ini kan, sebagaimana isteri yang bekerja perlu bekerjasama dalam bab-bab pendapatan isi rumah..


Apa anda nak cakap bile dia nak buang anda dari life dia?

harapan saya agar kasih kami kekal hingga hujung nyawa..

saya nak tag...
1-Ena
2-Kak Eila
3-Kak Leeds

No comments: