Pembaca Blog Ini...

Sunday, February 15, 2009

Kami mesti sambut 14 Februari setiap tahun...

Semalam.. 14 Februari 2009..

Saya dan suami memang menyambut 14 Februari setiap tahun.
Bukan sebagai Hari Kekasih.. Tetapi sebagai meraikan ULANGTAHUN KELAHIRAN suami saya..

Saya tidak tahu macamna nak membeli hadiah untuk suami tanpa pengetahuannya.. sebab setiap kali saya keluar, saya mesti bersamanya.. Saya kan duduk di sebuah pekan kecil, jadi kedai2 hadiah ke apa ke tak lah banyak..Pilihan memang terlalu terhad. So, pada saya kalau nak beli sesuatu yang kebabooommm saya haruslah ke bandaraya Kuala Terengganu.. dah lah jauh pula tu, nak drive sengsorang, tidak lah hamba berani.. hehhe

Tapi, sudah takde jalan lain.. Ligat berputar pemikiran saya memikirkan apa yang saya nak beri pada suami saya..
Saya tiba-tiba terfikir, apa kata kalau saya buat satu kad.. Menggunakan kreativiti saya yang juga terhad.. Saya menghasilkan kad yang saya tampal gambar2 sepanjang 9 tahun kami bersama.. Kalau nak ikutkan 1999-2009 menjadikan usia hubungan kami 10 tahun. Tapi, memandangkan hari 'declare' ((wah.. declare katanya!)) adalah di hari lahir saya 11 Ogos 1999, makanya... kami kira baru 9 tahun lebih laa kan....

Saya print gambar2 lama dan melekatkannya di atas sekeping kad. Sangat besar ok, kad itu.. Saya usaha sedaya upaya menyorokkan nya dari pandangan dan pengetahuan suami saya sehingga lah tepat jam 11.55 malam 13 Februari 2009.. (saya nak bagi awal, sebab saya tak nak orang lain jadi orang yang pertama wish pada suami saya..) ahahhahah ~tak yah lah saya tunjuk kad tu di blog saya sebab saya buat khas untuk suami saya sahaja..

Suami saya hanya tersenyum dan saya pasti ada air bergenang di matanya.. Hehehehe..dia terharu laaa.. walaupun dia tak cakap, tapi saya tahu lah..

Dan, yang paling seronok....!!!! saya dapat hadiah juga malam itu!!! ((hadiah ape? heheh .. cuba teka!!))

Suami saya hanya bergenang air mata sahaja, tapi yang mengalirkan air mata ialah saya... ahahahahah.. tah apa apa tah aku ni.. memang sensitip tahap dewa...
yelah, saya nangis laa sebab suami saya sangat baik pada saya... saya rasa, saya ni banyak dosa kat suami saya.. Ah... taknak cite byk2 laaa kang saya cembeng lagi..

Suami saya kata saya ni gembira nangis, sedih pun nangis, terharu pun nangis, tergelak pun bleh sampai nangis.. hihihi.. bunyi nya macam pelik, tapi itu lah saya...memang begitu...mula-mula dulu suami saya pujuk2 gak, tapi sekarang..kadang2 je dia pujuk.. hahhahahah

Nota kaki: Jangan beritahu pada suami saya, tau yang sebenarnya, saya dah stand by beli kad untuk dia awal-awal semasa saya balik ke Serdang tempoh hari, Macam-macam jenis kad ada... kad besday ada, kad rindu ada.. kad cinta ada ((dah macam tajuk filem pulak)) tapi..entah mana pergi nya saya tak tahu.. saya sudah tersalah letak..nak sorok dari cik abang saya laaa, sampai terlupa kat mana saya letak... BTW, kad buatan sendiri pun ok juga.. Hehehehe...

Abang.. I love u!!!!

3 comments:

ZH - Ena said...

i luv u 2,3,4,5 hehehhehe

bahagia nya hidup bila tgk pasangan kita pun bahagia kan..

jgn cedey2 tau :D

norainiammran said...

heheh.. TQ ena for being veru supportive friend to me..

hm.. tak sedih dah..((sambil lap2 air mata, lap2 hingus.. hehhehe))

Nurhayati said...

hepi belated to ur hubby. :)