Pembaca Blog Ini...

Monday, June 1, 2009

Hidup untuk Kerja?

Saya mengalami selsema, batuk dan sedikit alahan..

Oh, saya pergi klinik
dan buat kali pertamanya saya makan ubat mengikut jadual.
Sebab memang tak tahan gila punye teruk selsema dan batuk kokol2
macam ada kahak tapi tak da kahak.
Sakit gila tekak saya dan rasa macam terluka saja.

Sepatutnya Ahad (semalam) saya kena balik ke Terengganu.
Hari ini saya kena kerja kan sepatutnya.
Tapi, memandangkan keadaan saya tidak mengizinkan,
kami terpaksa extend hari ini.
Itu pun, lepas maghrib nanti baru lah kami gerak ke Terengganu.

Saya seronok di rumah mak dan ayah.
Tapi, saya dah mula rindukan rumah hijau saya.
Mula rindukan bilik di office saya.
Mula rindukan kerja saya!!

Oh, aku hidup untuk kerja kah?
atau kerja untuk hidup?

Tak sihat pun sempat jadi bibik tidak bergaji!!
Gila teruk muka saya!! Tidak terurus!!

3 comments:

Nurhayati said...

musim skarang ni ramai org tak sihat.. amboi tak sihat pun masih rajin wat kerja umah..hihi bagus ni isteri mithali..

jgn lupa makan ubat yerk... take care!

honeylanz said...

has batuk2 gak. mcm batuk kokol. x kerap tp sekali batuk mcm nk kuar anak tekak!

ain, rajin tul :)
ampun...mls sgt nk kemas umah..cuti lagi la nk melepak je keje nye..

norainiammran said...

yati.. hahah tersangat laa mithalinya ye.. makan ubat sudah..

has.. yelah, kena banyak kan minum air masak. cuaca tak menentu sekarang ni. hehehe.. ain angin rajinnya datang sekali sekala.. heheh