Pembaca Blog Ini...

Wednesday, June 10, 2009

Suami saya rajin orangnya...


Suami saya memang rajin sibuk-sibuk ke dapur.
Kalau orang perempuan tengah duk masak di dapur, dia memang akan jenguk.
Dia akan ambil lauk yang dah masak untuk diratah.. hahaha.

Tapi kalau kat rumah mak saya, dia segan sikit.
Nak air segelas pun minta kat saya.. hehehe tah apa-apa..

Suami saya rajin tau cuci pinggan
sebab dia serabut tengok pinggan yang berlonggokdi sinki.
Saya pula, basuh pinggan jadi macam 'pantang tok nenek' saya.
Saya sangat laaaa malas tak suka cuci pinggan.
Kalau dah terpaksa sangat-sangat atau tak de pilihan lain, baru saya akan cuci!

Tapi, petang semalam saya tengok suami saya sangat penat.
Dia kata, dia tidur pukul lima pagi
sebab dia nak siapkan pelan rumah mak ayah saya. tapi, tak siap juga.. heheh
Saya tengok dia sampai je rumah terus baring dan kroih..kroih.. tidur.
Kesian laaa pula saya tengok kan.

Saya masuk dapur, goreng kuew tiaw..
sebab muak laaa dok makan nasi je hari-hari kan?

Saya cuci semua pinggan mangkuk yang berlonggok di sinki.
Tah kenapa tetiba saya ada angin baik punya rajin petang semalam.
Hahahhaha..
Sebatang sudu pun tak tinggal dalam sinki.

Lepas tu suami saya bangun tidur sebab dia nak tengok Matahari TV3 minggu terakhir.
Dia ke dapur lepas tu terus ke kalendar.

Tahu dia cakap apa?

"Abang nak tanda laaaa hari ini dekat kalendar. Hari ini dalam sejarah..
Ada orang tu
(saya laaaa tu) basuh pinggan mangkuk licin semua kat sinki,"

Alaaaaa.... main perli-perli pulak dah!!!!!! ~Saya buat tak dengar je..

Hahahhaha

6 comments:

Sidratul Muntaha said...

normal ler ain
sam pun rajin basuh pinggan
basuh abju dgn tgn klu baju kami tak byk
siap buang sampah
kdg2
biel ayu pas msk
dia yg tolong basuhkn sume kitchen tool
hehhehhe
tu yg best tu.
tpi..
nak kabo satu benda ni
dulu ade ustaz kabo dgn ayu
klu boleh
jgn tgglkn pinggan mangkuk bersepah dlm sink
depa kabo,setan n makhluk halus suke benda2 kotor gitu.
wallahualam
dia kabo jugak
rezeki boleh jadi bantut
tak thulah ayu ain oiii
mtk2 selisih yerk?!
insyaa Allah

~ain said...

Ayu.. ain ada dengar juga pasal tu. Tapi, malas tu lebih laaa.. Ahahaah.. Kadang-kadang je angin rajin berdesup datang!!

~Eila @ Along~ said...

ain..keje2 membasuh pinggan ni sumer mmg keje hubby kak eila sebab tgn kak eila alah sabun..same la ngan basuh baju..even guna mesin..tp die la kena basuh dan sidai..hehe

~ain said...

Kak Eila.. Heheh.. untung juga alah pada sabun ye. Boleh lah tak payah basuh pinggan mangkuk, baju semua.. Heheh.. Sebenarnya, beruntung kalau suami memahami ni. Kita sebenarnya kadang-kadang letih nak buat semua kerja kan sebab kita pun bekerja.

Hahah.. kalau Ain, kadang-kadang je letih. Yang selalunya, mim alif lam sin... hahha

Mrs LVoe said...

seronok dpt suami yg rajin

~ain said...

sha.. bersyukur sebab suami rajin dan memahami.