Pembaca Blog Ini...

Tuesday, July 7, 2009

Akibatnya, kulit muka saya kusam dan tidak bermaya..

Dulu..
Saya rajin menjaga kulit wajah..
Setiap kali keluar rumah, saya akan cuci muka, buh pelembab, sunblock, bedak dan sikit lipstik..
Datang angin rajin, siap ber blusher, eye shadow segala...
Seminggu sekali atau dua kali, saya akan buat scrub dan masker..
Sebulan sekali, saya akan buat lulur laaaa.. macam-macam regim kecantikan yang saya buat.

Sekarang..
Sejak dah kawin..
Saya jarang belek-belek muka..
Cuci muka pun kadang-kadang ikut sempat je..
Nak pergi kerja pun, saya cuma pakai bedak Pureen saja..
Lipstik pun kadang-kadang..
Scrub dan masker, hmm.. sangat lah jarang sekali..

Akibatnya, kulit muka saya kusam dan tidak bermaya.

Lepas solat Zuhur kat opis tadi, saya tergerak hati nak belek-belek kejap muka ini..

Haaaa.. kau!!!!.. sel kulit mati memang bertapuk-tapuk di muka saya..
Balik je rumah, terus saya pergi godek semula alat-alat regim penjagaan wajah saya..

Ada yang dah habis, ada yang berbulan-bulan tak diusik.
Mungkin dah expired....

Punya lah saya tak hirau kan diri saya.
Asyik memikirkan hal-hal lain.

Akibatnya, kulit saya menjadi kusam dan tidak bermaya.
Hari ni, saya insaf...
Saya kena jaga diri saya untuk suami saya.
Biar dia lebih sayang dan takkan jauh dari saya..
Saya nak sentiasa wangi je..... ececece.. tetiba...!!

Saya nak buat semula amalan penjagaan muka.
Cuci muka guna bahan yang sesuai,
scrub once or twice a week
,
pakai sunblock, pakai moisturizer, night cream dan bedak...

Esok nak beli semua benda ni...
Jangan mengelat ye....!!!
Saya memang peminat Sendayu Tinggi kalau untuk muka ni...
Yang paling saya suka ialah....









keh..keh..keh..
siap dengan harga sekali..
pict saya search kat google je tau..

Harap saya jangan hot hot shit chicken laaa ye..
heheh

7 comments:

honeylanz said...

tp betul tau... mmg kena rajin buat. yg wajib 3 step tuh : cleanse + toning + moisturizer
pas ni ain mcm model ST dlm iklan tv loni tu la ..hehehehe

.imah. said...

hot hot shit chicken katanyaaa..
hangat-hangat taik ayam sudaa..
HAHAHAHA!
xD

~ain said...

has.. ain dah lama abaikan semua itu.. seperti model ST kah? hahahaha

imah.. kah kah kah...!!!

~Eila @ Along~ said...

haa ain..ingat tu..kalo nak kulit sentiasa sihat..jgn lupa 3 step tu tau...makin cantikle pasni..sure cik abe makin sayanggggggg..hehehe

~ain said...

kak eila.. ain dah mulakan rutin itu semula pagi tadi.. siap buh mascara sebagai bonus tambahan.. hehehe cik abe kata.. amboi, cantiklah wing wing abang ni... eleh dia bodek laa tu..heheh

Tulip said...

hai ;)

may ur skin kembali bmaya yer..my sis pun guna produk ST jgk..alhamdulillah tgk kulit muka dia dh makin OK skrg ni after 3 years dia x penah jaga muka lgsg coz dok bz jg anak :D

~ain said...

Cik Puan Tulip.. hmm.. moga-moga laaa. St ni bagus sebab tak melekit moisturizer dia.. bila pakai macam lembut je kat muka.. eceh.. eceh...

Suka tengok kulit wajah Cik Tulip yang glowing dan nampak flawless.. Jeles i tau.. heheh