Pembaca Blog Ini...

Tuesday, July 21, 2009

Rantau Panjang

Semalam suami saya memenuhi jemputan
menjadi pemandu pelancong!
Keluarga biras saya nak pergi memborong kat Rantau Panjang.
Malangnya, mereka semua tak tahu jalan.

Jadi, suami saya yang sangat champion bab-bab jalan ni,
menjadi tempat mereka bergantung harap laaa..
Wah.. tetiba bangga je dapat suami yang tahu jalan.
Nanti bila pencen, boleh laaa jadi tourist guide sepenuh masa!!

Saya sebagai 'pompom girl' merangkap penaik semangat suami
juga terlibat sama dalam ekspedisi ini.
Tapi, tidak berapa best sangat sebab saya kan belum gaji lagi.
Lagipun, saya nak simpan duit sebab
nak pergi jalan jauh sikit lepas raya nanti!


Hm.. macam-macam ada tau di Rantau Panjang ni.
Periuk belanga, pekakas dapur, kain baju, tudung,
blous2 murah ada mahal pun ada...
Baju dah siap, belum siap, kerongsang, gelang-gelang gedik...
tilam, conforter....
semua Siam punya buatan..

Saya tak lah begitu excited seperti selalu.
Mungkin sebab belum bergaji,
Tambahan pula otak saya lebih tertumpu
nak berbelanja di Sabah nanti.

Saya tengok-tengok saja.
Tengok bantal-bantal ni.
Material yang sama dengan uptown di KL,
tapi berharga RM15 saja.
Kalau di uptown mahunya berpuluh ringgit Malaysia!

Tengok pencil case Ben10 ni,
tetiba teringat adik bongsu saya,
Saya macam nak beli..
Tapi, tetiba suami saya panggil ambil gambar, terus terlupa..
Bila balik rumah je, tengok gambar ni baru teringat..
Rugi..rugi...
Kemudian saya tengok-tengok gelang batu ni.
Macam berkenan pula, terus je beli..
Sebab apa saya terus beli?
Sebab murah saja RM10..
Oleh kerana murah, saya tak tawar menawar lagi laaa..
Sampai tuan kedai tu pulak yang kata,
"Kak bagi RM8 je laaa ke adik!"
Hahahaha..
Saya bukan suka sangat pakai benda lah ni.
Tapi, sebab gedik kan, beli je laaa.. hahahaha
Dulu saya pernah jugak beli yang batu kristal tulen tu,
dua tiga ratus juga abis duit saya.
Last-last saya bagi je kat makcik saya...
alaa... macam-macam laaa ada kat sana.
Say beli juga sikit-sikit.
Saya beli beg balik kampung corak burberry...
Beli gelang yang tah berapa lama saya akan pakai tu..

Kaki saya sangat letih,
dengan panas berdengkungnya...
Wajah-wajah senyuman tu semua saya buat-buat je tu..
Kenyataan nya saya sangat penat.

Lepas ke Rantau Panjang, bukan balik terus tau..
Ada lagi tempat yang dikunjungi!!

Nanti saya buat entri baru yang akan di autopublish kan..

Tata..

No comments: