Pembaca Blog Ini...

Saturday, August 1, 2009

Manusia Ada Mulut

Memang manusia ada mulut.
Mulut untuk makan.
Mulut untuk buat perut kenyang.
Mulut untuk berkata-kata.
Mulut untuk berbicara dan berbual-bual.
Mulut untuk berkomunikasi.
Mulut untuk kesihatan.
Mulut untuk kecantikan.
(ye laaa kalau tak de mulut, tak ke huduh dan menakutkan kan?)


Kita manusia dikurniakan mulut untuk digunakan ke jalan kebaikan.

Tapi, kadang-kadang kita manusia ni mudah lupa.
Lupa bahawa mungkin kerana mulut badan binasa.
Walaupun ada masa nya mulut tidak sengaja membinasakan badan.
Sama seperti kerana pulut yang tidak berniat untuk membinasakan santan.

Saya sekarang sedang sedih kerana mulut.
Mengapa lah nasib saya macam ni.
Mengapa lah saya bernasib malang macam ni, kan?

Adakah semua yang berlaku ni adalah pembalasan atas segala dosa saya masa silam?
Mengapa semakin lama
semakin berat,
semakin pedih dan
semakin saya seperti tidak berupaya
untuk menghadapi semua ini walaupun saya telah puas mencuba....

Ya Allah....
Saya rasa sunyi tanpa sokongan, sepi tanpa dorongan.
Yang saya ada hanyalah kata-kata seolah-olah menyalahkan......

6 comments:

.imah. said...

along,
kerana pulut, santan binasa..
kerana mulut, pulut binasa..
HAHAHAHA! x)

honeylanz said...

huhuhu..mulut manusia x blh ditutup x mcm mulut tempayan...sabar yea ain

* jgn lupa for aeiry danish ;)

~ain said...

imah.. apa pulut2 apa santan2..? Imah bengong!!

has.. ye has.. ain tak lupa..

honeylanz said...

hehehe.. okay..thanks ;)

Mrs LVoe said...

ain,
nape x email sha? ape dh jadi?
sabar la dear. org xkan faham ape yg kita rasa.

jgn myalahkn diri dear. sha pun kdg2 bile down, im used to be hopeless & restless.. but pls believe, ALLAH knows the best for us.

~ain said...

has.. small matter laaa.. hihi

sha.. itulaa sha.. sedih kan..
takpe..ain ok dah, dear.. TQ for caring.. Sayang shaaaaa!