Pembaca Blog Ini...

Tuesday, September 1, 2009

Tak pergi kerja sebab sakit...

Saya sakit..

Sakit apa? Tak yah laaa bagitahu..
Biarlah ianya menjadi rahsia.. heheh
(Mengada-ngada nak berahsia)...

Dah sakit kan mesti laaaa pergi cari ubat kan?
Haaa.. ini ubatnya.
Banyak gila..
Tak tahu laa ingat ke idak saya nak memakannya..
Mula-mula lepas berbuka, pukul 9, pukul 11, sebelum makan sahur, selepas makan sahur..
Eheheh.. kena buat reminder laaaa gamaknya!


Mahal ooooo ubat nya.
Tapi tak kesah lah sebab nak sembuh kan..
Saya takut je cik abang saya marah sebab mahal.
Tapi, dia pun kata.. dia tak tahan dah tengok saya sakit..

Sakit ini dah semakin serius.
Merebak dan terus merebak.
Daripada kena operate lebih baik saya mencari alternatif lain.
Mak saya kata mencari penawar bukan semestinya di hospital.
Kadang-kadang mereka nak ambil mudah, terus je operate.
Soal duit bukan masalahnya, lagipun kan boleh claim insuran.
Tapi, main potong potong ni sakit laaaa oiiiii..
Kalau boleh dielak, nak dielakkan dulu.
Last choice laaaa kata orang putih..

Puas pergi mencari penawar.
Tapi, kalau dah lama sangat sakit pun....
Sudah banyak tukang ubat dikunjungi masih tak baik-baik juga pun...
takkan nak duduk tunggu je sampai baik kan?

Usaha mesti diteruskan.
Semoga sembuh dan baik jua nanti.
Kalau lah tak jalan jugak ubat ni, memang kena usaha lain juga laaaa kan
Nak usaha sampai baik juga..

Doktor kata, penyakit ini adalah berkenaan dengan saraf.
Perjalanan darah tidak sempurna di dalam anggota badan makanya,
ia mengakibatkan kesakitan.

Doakan saya cepat sembuh tau..

By today onward, no more nescafe, coffee,
pulut, nangka, cempedak, ubi bla bla bla..
banyak nau pantang larang.. sabar je laaaa

Jangan dia suruh pantang menaip kat laptop sudah laaaa..
Tak boleh 'bernafas' laaaaa saya..

~Saya menaip entri dari opis cik abang. Maklumlah, kata sakit kan?
Lepas pergi jumpa doktor, terus je merendek mengekor cik abang pi kerja..

6 comments:

honeylanz said...

semoga ain cepat2 sembuh. jgn lupa mkn ubat!!

~ain said...

has.. Tima kasih, has..........

zh-ena said...

byknya ubat yg kena telan..dh sembuh ker ain

~ain said...

ena.. kalau laaa ia boleh sembuh segera, alangkah bahagia nya ..

Zura said...

byknye ubat..klau xelok jgak xthlah...

~ain said...

zura.. harap2 sembuh laa sempena bulan ramadhan yang berkat ini..