Pembaca Blog Ini...

Wednesday, November 11, 2009

Duit Kopi. (Bukan duit untuk bayar harga air kopi di kedai kopi)

Autopublish

Payah sangat nak lulus pelan.
Nak buat rumah atas tanah sendiri pun macam-macam masalah.
Tanah pun bukan tanah tengah bandar ke, pekan ke..
Bukan juga tanah tepi jalan.

Ada ke patut?
Alasan pelan tidak lulus ialah
keluasan bilik tidur utama tidak sampai 10 kaki persegi?
Ada ke patut?
Eh.. suka hati laaaa kan..
Bukan rumah dia.
Bilik nak tidur je. Buat apa nak buat besar-besar!

'Bilik' di alam barzakh lagi sempit kan?

Cik abang rilek je.
Dia biasa dah submit2 pelan ni.

Cik abang kata,
tak lain tak bukan.
Nak duit undertable laaaa tu!
Sangat mustahil kalau apa-apa pelan boleh lulus
dengan mudah tanpa sebarang 'duit kopi'..
Dari bagi duit sesaja kat mereka, baik buat rumah lebih besar!
Tak pun beli perabot baru..

Cik abang kata pernah ada si tuuuuuuuuuuutttt,
yang minta belas-belas ribu ringgit Malaysia
untuk kelulusan sebuah tuuuuuuuuuuuttt di tuuuuuuuuuuuutt..
Malangnya, kuat agama betul si tuuuuuuuuuuuttt itu kerana
tidak memberi amaun itu kepada si tuuuuuuuuuuutt tersebut.
Setelah sekian lama...
Lulus juga!
Padan muka si tuuuuuuuuuuuuuuuttt tak dapat duit kopi.
(haaaiii.. berapa banyak tuuuuuuuuuuuuuuut daaaaaa)
Mesti si tuuuuuuuuuuuuttt dahaga.
(masih tuuuuuuuuuuuuuuuuut lagi)

Tak boleh minum kopi dah sebab tak ada duit nak bayar duit kopi.

Umat akhir zaman..
Nauzubillah!

Eh..
Pi berniaga kedai kopi laaa kalau nak duit kopi!!

Suka nak makan rasuah.
Eh, rasuah tu haram laaa.
Tak berkat hidup kau.
Bagi anak bini makan jadi darah daging.
Jawab laaaa kat akhirat.

Sekian, wassalam...

p/s...
Kalau lapar, makan nasi laaa.
Biar gemuk nasi, jangan gemuk duit kopi
!

7 comments:

honeylanz said...

mmg ramai yg tuttttt... nk raya nk tutttttttttttttt... anak nk kawin nk tutttttttttt... haik..geram kan...malu pun ada...

abang said...

diorang biasa tak buat makan duit ni,biasa buat beli barang2 jek,tak pun gi melancong.buat makan takut jadi darah daging lak...

tapi dosa sama jek

~ain said...

has.. ye betul.. patut laaaa mereka semua perut boroi. (uiii statement berani oooo)

abang.. tak bezanya.. sama saja..

zh-ena said...

manusia akhir zaman

~ain said...

ena.. ye la.. mmg macam tu. semoga kita tak termakan duit dari hasil2 yang macam tu!

Zura said...

xtakut langsung drg nie kan...

~ain said...

zura.. tak takut dosa tuuuu!!