Pembaca Blog Ini...

Sunday, November 22, 2009

Tak boleh pergi

Sekarang ni memang hujan saja sepanjang hari.
Tidak keterlaluan kalau saya katakan hujan 24/7..
Apa tuuuu?
Alaaaaaaaa.. kalau dalam berita tu..
Amaran hujan peringkat jingga laaa apa laaa..
Kat sini amaran hujan peringkat Merah dah.. (agak je laaaa)


Hari ni pun jalan nak ke opis dah penuh
dengan air dah pagi tadi.
Menakutkan sungguh.
Tak jadi pi kerja pagi.
Saya pi tengahari je lepas air dah surut sikit.

Kalau tidak sebab ada kelas petang ni,
jangan harap aku nak gagah gini.
Tak kuasek kan..
hahahahha

Semalam hujan lebat juga.
Tapi, rasa macam nak pergi
kenduri kahwin Kak Ziela di Jerangau.

Cik abang kata, ok je...
boleh je kalau kita nak pi sebab
mungkin tak banjir lagi..

Kumpulan Hujan lebat gila!
Kesian viper kena bekerja keras....
Ok.. gamble je ni.
Lepas siap balut hadiah semua,
turun laaaa...
Ikut lalu ke Kuala Berang tu,
sampai di Kuala Ping jalan sudah ditutup.

Cik abang kata ada jalan lain nak ke sana tapi jauh laaa..
Tak pe laaa, bang..

Hadiah ni bagi kat opis je laaa nanti.
Dah tak de rezeki nak makan lauk kenduri di musim tengkujuh!

Apa-apapun, selamat pengantin baru
buat Kak Ziela dan Kay...
Semoga bahagia ke akhir hayat!
Mungkin minggu depan pi kenduri kat rumah Kay kot.
Mereka berdua adalah rakan sepejabat saya.
(kalau tak banjir laaaa)


5 comments:

zailamohamad said...

salam perkenalan, terjumpa blog ini semasa baca blog has..care to exchange link?? zaila pun ore pantai timur juga;)

Zura said...

lebat nye...sian kat sape2 yg nk kawin kan...

~ain said...

zaila.. ore pantai timur ye... jom kita tukar2 link ye!

zura.. hmm.. siapa suh kawin musim hujan. tunggu laaa habis musim dulu.. hahaha

zh-ena said...

susah gak kan klu buat kenduri kawen musim tengkujuh nie

~ain said...

ena.. memang laa.. serba serbi payah.. tp pengantin tak payah laaa.. pengantin suka je.. keh keh keh