Pembaca Blog Ini...

Sunday, November 22, 2009

Donut.. Donut...

Selepas bosan melayan isterinya yang demam,
(saya kalau demam, akan bertukar menjadi lebih manja dari biasa..
saya harap cik abang dapat bertahan dengan semua ini)


Cik abang ajak buat donut.

"Kalau sayang tak larat, abang je buat. Sayang ajar je.."

Kesian pula menengok nye.
Saya bukan tak mau ajar dia buat.
Tapi, masalahnya....
Saya pun tak pandai buat.

Tak pe..
Saya call mak laaaa...
Mak pun ajar laa, sikit.. sikit...

Gembira dia menguli tepung, yis, susu, minyak, air suam...

Jadi lah adunan
sebanyak ini dengan
setengah kilo tepung gandum...
Tunggu---tunguu--- adunan bertuah ni tak naik-naik..
Haaaaaaaa...
Apa daaaaah jadi ini?
Hentam je laaaa...
Janji ada bau2 macam adunan donut..

Hahahahahhah..
gile punya lawak bentuk dia..
Acuan donut tu tak de jadi,
saya hentam je laaa ajar dia buat gitu..

Agak-agak dah lawak benar tu, dia pun panggil saya..
"Yang.. sini laaa yang.. Tolong abang ni.."

Berjaya juga digoreng donut bertuah ini..
Mana nak cari suami ass. architect pandai buat donut??
hahahhahaha

Itu nampak tak?
Ada yang tak jadi bulat donut tu.
Ada yang dah macam bentuk bulan sabit dah tuuu..
hua hua hua..

Muka puas hati dapat makan donut!
Walaupun tak berapa menjadi donut itu, namun..
kepuasan merasa donut hasil air tangan sendiri adalah nikmat!!
Tengok muka orang puas makan donut buatan di rumah.

"Abang, boleh tak owang nak
bawa donut abang ni pi opis?"

~diam tak de jawapan...

"Lepas tu, owang bagitau kat kawan-kawan.. Donut ni
suami saya yang buat.. Boleh tak?"

"Abang tumbuk kang!"

hahahhahahhahaah

5 comments:

Zura said...

hahahahha...ape ain mcm bentuk ade...xpelah air tangan lelaki...tp lawaklah tgk bentuk dia...macam bentuk magnet pun ade...

abang said...

ni bleh buat ganti subang ni

~ain said...

zura.. macam ladam kuda kan??

abang... subang??? hahahha.. pemikiran yang kreatif!

zh-ena said...

hehehehehehhehe mmg bagus la suami ain nie..tak kesah la jd bentuk aper pun tapi atas usaha nak buat tu mmg kena bg pujian la

~ain said...

ena.. ye lah.. memang dia lama dah nak belajar buat donut ni.. dia penggemar donut!