Pembaca Blog Ini...

Sunday, January 24, 2010

Ayu oh Ayu..... En. Sam oh En. Sam...... Aqil oh Aqil!........

Sudah lama berniat nak jumpa Ayu ni.
Selama ni asyik merayap kat blog dia, 'mencilok' resepi di blog masakannya, chatting, sms......
Akhirnya, tercapai hajat saya nak jumpa Ayu.

Kami janji berjumpa di Jusco Setiawangsa. Dia berlengang-lenggok sampai membawa cheese choc cake. Ke hapa tah namanya. Terima kasih banyak lah Ayu. Saya memang tak sempat nak membeli apa-apa. Maluuuuuuuuuuuuuuuu......!!

Sampai je rumah kek Ayu terus kena serbu dengan mak dan adik-adik.
Mak siap menanya resepi. "Along, dia kukus ke bakar ni. Sedapnya.."
Imah pulak cakap, "Wow... nikmatnya! Kenapa cheese dia sikit je, Long?"
banyak cekadak lak. Makan je laaaa. Orang dah bagi dah kira bertuah.. Hahahaha





Saya tengok gambar ni,
nampak macam adik-beradik lak kami ni..

Ke kembar lain tahun ni? =p


Terima kasih banyak lah, Ayu sebab memberi kek yang sedap. Cair di mulut tidak di tangan. Terima kasih jugak kat En Sam sebab membelanja kami makan malam. Malu tau! Kami yang ajak jumpa sepatutnya, kami lah yang belanja. Saya memang tak sempat nak membeli apa-apa. Masa kat Ikea pun tak teringat nak beli ole-ole untuk Aqil. Comel Aqil. Muka sejibik sejebuk macam pak dia.kuat ngamuk kot macam ibu dia.. ops.......... lariks!

Saya pun nak bagilah sikit pitih sekeping dua kat Aqil. Tapi, sikit punya lawak si Aqil ni dia boleh tak nak pulak. Saya cuba tiga kali bagi duit kat dia. Dia boleh malu-malu menutup muka lak sambil kata, "Tak nak!" ~mak ai, pandai ko mendidik anak, Ayu....... Jimat belanja! Atau duit Achik Ain kasi tak laku? hehehehehe. Tak pe, Qil.. Next time, Achik Ain bawa something untuk Aqil ye..


Lasak betul si Aqil. Siap mengamuk ketuk-ketuk pagar tempat permainan kat Jusco tu. Selagi mak pak dia tak ambil bawa pi jalan, selagi tu dia merepek kat situ. Pemalu tau dia ni. Bila suruh salam saya, dia salam. Tapi, bila suruh salam cik abang, tangan je salam. Mata pandang tang lain. Pastu, dia siap sorok-sorok muka kat pak dia. Tekanan betul dia tengok cik abangku! Hahahah... Sabo je laaa.....

Nice to meet u ols, Ayu..
Semoga boleh jumpa lagi nanti!

4 comments:

Zura said...

teringat mase jumpe ain dulu...

zh-ena said...

ha'ah la ain muka ain ngan ayu sama la

Sidratul Muntaha said...

ni ayu nak komen nih..
1.panjang no entrynyer ain oii!!!sogan den.den belum lagi buat n3 kita jumpa2 ni sebab den baru jer naik keje arini.ekeke..

2.mujur jugak kek tu menjadi sbb lama dah tak buat.lain kali jumpa ayu buatkan lagi.kasi cheese lebih.special tuk Imah.ekekekke.

3. aqil tu mgm specis pemalu bila tak bese lagi.esok lusa dah kerap jumpa..mahunya ain dgn ise dipeluk ciumnya.lagipun..aura ise beso sangat.ahahah.tu yg aqil jadi pemalu kot?ekekekke.

4.terima kasih dgn pujian itu.ya betu.jimat belanja.dan I pun takdelah segan bila aqil tak amik sesuka.ekeke...jimat belanjan sekali lagi.

5.ya,....bila ayu tgk blik gmbo.mmg nmpk cam kembo.tpi lain thun laa.akakakka...

sekian terima kasih ain.
lain kali kita jumpa lagi!!
insyaa Allah.

~ain said...

zura.. nanti kita jumpa lagi ye..

ena.. mungkin tang pipi kot.. kah kah kah

ayu.. mak aii banyaknya komen..semoga jumpa lagi ayu.. ye....