Pembaca Blog Ini...

Saturday, February 27, 2010

KPI (Key Performance Index)

Lepas dah rasa terkilan dan tertipu dek Kopitiam tuuuu,
kami pun blah laaaaaa dengan hati yang sedih.
Dah nak terkena kan, nak buat macam mana....

Ingat nak pi pasar malam di Taman Syahbandar.
Tapi, semua gerai macam dah tutup je.
Dah pukul 9 kan...

Lepas tu, jalan depan sikit ada orang jual-jual apa tah.
Cik abang kata, "Yang, tu ada pesta tu!"
Hahahahhaha.. ada ke pesta macam tu?
Lawak betul lah abang ini.

Alaaaa.... orang jual-jual tu..
Yang ada jual tudung, baju, dan lain-lain tuuu..
Haaaa.. macam karnival jualan.

Singgah lah kejap.
Kononnya tak nak beli apa-apa.
Tapi tetibaaaaaaaaaaa.....

Ada orang dah ke hulu ke hilir sambil memegang tudung yang mencuri perhatian.


Dibelek-beleknya lagi...

Haaaaaaaa....
ada je beg plastik duk bertenggek di tangan bila balik.

Hasil rembetan!

Penjual telah berjaya mencapai KPI mereka.
(Memindahkan wang dari poket saya kepada mereka)


Saya pula, tidak berjaya mencapai KPI saya sendiri.
(Menjaga wang di dalam poket sebaik-baiknya!)


Lain kali, jangan buat lagi!!!!!!
InsyaAllah.........


6 comments:

ise said...

Dengar jelah,pasni ada lagi ha ha

zh-ena said...

mesti ada lg punya la
kita nie perempuan mmg biasa beg plastik di bwk blk

~ain said...

abang.. ada.. tapi, nanti-nantilah.. tunggu abang gaji lagi bulan depan.. hahahahahahahahahahah (gelak syaiton)

~ain said...

ena.. a'ah.. memang ada lagi pas pas ni.. maksud ain tak buat lagi tu, tak buat lagi buat masa terdekat ni.. hah hah hah..

honeylanz said...

igtkan kpi apa td ;)

~ain said...

has.. ain pun memang nak amik semua.. kalau boleh, dalam bank pun nak amik juga.. tp.. back to my strategy... hahhahah