Pembaca Blog Ini...

Monday, March 1, 2010

Le Tour De Langkawi 2010 (Dengan Tidak Semena-mena Saya Telah Terlibat)

The route of 2010 Le Tour de Langkawi will feature 13 stage towns, including a venue new to the Tour de Langkawi at Parit Sulong in the state of Johor.

The seven stages will be:

Stage 1 - Kota Bharu - Kuala Berang (174.5km) Stage 2 - Kuala Terengganu - Chukai (182.9km)
Stage 3 - Pekan, Pahang - Mersing, Johor (144km)
Stage 4 - Mersing, Johor - Parit Sulong, Johor (163.5km)
Stage 5 - Muar, Johor - Port Dickson, Negeri Sembilan (140.3km)
Stage 6 - Putrajaya, WP - Genting Highlands (103.9km)
Stage 7 - Kuala Kubu Baru - Dataran Merdeka (loop x6) (92.8km)
Dengan tidak pasal-pasal saya stuck
kat pekan Kampung Buluh selama hampir sejam.
Perjalanan dari pekan itu
ke rumah saya (balik mandi di tengahari)
yang sepatutnya hanyalah 5 minit,
telah mengambil masa selama sejam.
Pula tu, waktu-waktu tengahari ni kat pekan ni sibuk sikit
sebab orang pi amik anak sekolah, pi lunch, bank dll.

Gila! Dah lah Si Comel tu manual.
Lenguh sampai ke lutut,
ok .. Ye laaaa orang tak biasa redah jem kan?

Encik-encik polis pun berkata, "Kepada semua pengguna jalan raya, terima kasih kerana bersabar dan memberi kerjasama." "Yelah, sama-sama.." ~tak ikhlas pun sebenarnya!

Kesudahnya, tak sempat mandi tengahari pun.
Sampai rumah duduk 5 minit,
terus pi kerja balik sebab ada kelas pukul 2.


Saya cerita kat cik abang. Dia kata,
"Buat gapo laaaa nate mak salleh ni.
Sibuk nok ngayuh kat Malaysia pepanas ni..." ~mat salleh je ke?

"Sabar je laaaaaaaaaaaa.....
Program macam ni kan 'sangat' menjana ekonomi negara!" ~statement tak ikhlas juga.

6 comments:

Tihara said...

haha ain..yg last stat ment tu best..tak ikhlass..tahu lah..wat gapo la panas2 ngayuh beskal..bukan main2 punye panas sekrg ni..seme org jadi baran jer.. :)

ise said...

lain kali hulur kayu dalam jejari basikal tu biar terbalik ha ha

~ain said...

kak tihara.. memang.. nasib baik kereta ada econ.. kalau takde, mahu sawan laaa tetengah panas tu.. hahaha

~ain said...

abang.. hahahha.. tak baik tau khianat ke orang macam tu.. hehehe

zh-ena said...

ain tumpang la sekaki naik basikal tu hehehehehe

~ain said...

ena.. mmg nak tumpang, tapi tak muat laaa.. pulak tu, ain tak de basikal.. tak sempat nak beli lagi.. hehehhe