Pembaca Blog Ini...

Wednesday, March 17, 2010

Sedihnya.............

Hari ni saya tak bawa handbeg.. Kenapa?
Sebab cik abang hantar saya pi keje..
Lepas tu saya tinggal handbeg kat rumah.
Saya bawa purse dengan handphone dan kunci opis je..


Lepas tu, purse tinggal dalam kereta.
Biasa memang saya gitu.
Kadang2 sengaja tinggal sebab kalau kereta tak de, memang saya jarang sangat ke mana-mana. Saya bukan jenis makan tengahari ramai-ramai pi kedai makan.. Tidak.. Itu bukan saya. Saya memang banyak habiskan masa di opis sahaja kalau tak de kereta. So, tinggal purse dalam kereta biasa je laa.. Tak yah laaaa nak suh cik abang patah balik, hantar purse segala bagai kan..


Ok..
Tapi, hari ni sedih sangat.
Semua ni sebab saya tak bawa purse. Duit satu sen pun tak ada lah kan..
Hanya ada handphone... kunci opis..


Tiba-tiba ada seseorang datang minta derma.
Derma untuk apatah..
Tak baca pulak dia punya kertas tu, yang saya perasan,
untuk adik dia; budak kecik, dan orang tua yang sakit apa tah..
Saya tak baca banyak2 sebab kang saya meleleh air mata lak kang..
Adui.. takleh nak bagi apapun sebab saya pun tak de apa-apa.
Purse tinggal.


Apa yang menyebabkan saya sedih sangat ni ialah....
Muka budak yang minta derma tu adalah
sebijik macam muka adik saya Hafiz.

Adik saya yang istimewa tu...


Sedih tau, sebab saya tak dapat nak bagi apa-apa.
Sayu je saya tengok budak tu...
Tak sanggup nak hampakan dia!!!


Saya tak tahu macam mana nak cakap kat budak tu.
Nak pinjam duit opismate pun semua orang takde..
Ada pi meeting, ada pi kelas...
Oh.. Ya Allah.. Sedih gila ok..
Sampai termenangis.
Tak sampai hati nak cakap 'tidak'.


Tapi, saya tak ada duit laaaaaa sekarang ni..
Nak korek2 laci pun tak guna sebab gerenti tak de duit kat situ.


Nak tak nak.... Saya pun cakap tanpa kerelaan hati.. Saya terpaksa..


"Maaf, dik! Beg akak tertinggal dalam kereta."
Saya tak tahu budak tu percaya ke tidak!


Ya Allah... Tolonglah....
Aku tak dapat nak beri apa-apa kat budak tu tadi.
Kau selamatkanlah dia dan keluarga nya!

~saya harap budak tu akan datang lagi esok!!!!!!!!!

(takleh nak terus menaip dah sebab sedih gila babun)

12 comments:

ise said...

Pagi tadi bukan tertinggal purse,sengaja tinggal kan

honeylanz said...

wiken selalu nmpk anak yatim dekat kedai mkn...kutip derma...sayu aja hati tgk dorang....

P/s: lawa header!!

~ain said...

abang.. ye laaa sengaja tinggal.. tapi selalunya tak de lak nak buat apa-apa.. heheh

~ain said...

has.. sedihkan.. bertuah sangat kita ni berbanding dengan diorang..

header lawa ke? TQ! Tapi, ain rasa huduh laaa header tu.. Nanti nak tukar laa..

zaza said...

sabar2.. jgn pikir lg!..
bukan rezeki bdk tu!..

chugie said...

emm sedih nye ain.. xpe, ain doa kan je moga mereka yg minta derma tu dpt banyak dr org lain.. doa tu pn satu derma gak kan?

P A U L I N E said...

it ok kak.. niat kak itu sudah sampai.. itu yg terbaik.. =)

~ain said...

kak zaza.. kesian kat budak tu. akak tak tengok muka dia... huhuhu muka jenis muka kesian.. heheh

~ain said...

chugie.. semoga orang lain bagi dia banyak lagi.. amin..

~ain said...

pauline.. ye.. moga-moga begitu lah!

zh-ena said...

pasti ada rezeki bdk tu di tempat lain

~ain said...

ena.. semoga begitu lah hendaknya..