Pembaca Blog Ini...

Tuesday, April 27, 2010

Ansuran Mudah...

Masa saya .... hmmm.. lupa pulak masa bila..
Takpelaa.. Nanti kalau saya ingat, saya akan bagitau lah ye..

Saya tengok ada katalog ni dalam kereta.
Tah dari mana datangnya tah..

Haaa.. alaaaa..
Ini katalog ansuran mudah Singer laa..
"Singer... Menawan keluarga bahagia.."
~ingat dedolu ada iklan kan?

Mana tak bahagianya..
Semua benda boleh amik hutang..
Peti ais, TV, mesin jahit, mesin basuh..

Uiii.. sampai 42 bulan!
(siapa punya jari pulak yang menyibuk tu)


Saya ternampak katil ni..
Haaa.. ini katil macam kat bilik tidur sayalah.
Sebijik sejebuk.
Harganya ditulis kat situ
RM67 secara ansuran 42 bulan.
Wah... nampak macam murah.. murah..

Bila RM67 didarabkan 42 bulan, hasilnya ialah
RM2814.
Termasuk tilam spring 8'.

Hmm.. Saya beli katil tu tanpa tilam baru RM600++.
Bedek sana sini kat orang kedai perabot tu,
dapatlah RM500.
Jadi kalau RM2814-RM500 = RM2314

Makkkkk datukkkk!
Mahalnya tilam tu?
Saya yakin tilam spring tu cokiya cokiya punya tu.
Bukannya yang berjenama macam
KingKoil, Vono ke, Sleeping Partner ke..

'Mudahnya' ansuran kan?
Tepuk dada tanya selera!

(Antara tanda akhir zaman: manusia tidak boleh lari dari riba')

No comments: