Pembaca Blog Ini...

Tuesday, April 27, 2010

Misi LP (Laksa Penang) Part 1

Laksa Penang adalah kegemaran mak saya.
Mak saya hantu laksa.
'Kehantuan' itu berjangkit kat Icah, Imah... dan saya (sikit-sikit)

Adalah tidak lengkap
kalau saya tidak cuba memasak laksa sendiri.
Kalau mahu harapkan balik rumah mak
baru boleh makan laksa yang sedap.

Jadi, hari ini saya mahu masak laksa.
Petang nanti, operasi akan bermula.

Bahan-bahan semua sudah ada.

Lagipun, pak mertua saya ada kat sini.
Kesian kan dia asyik makan masakan sendiri sahaja.
Kalau tak masakan sendiri, masakan di kedai...
(Saya faham, perasaan bosan
bila asyik makan masakan sendiri)
Saya juga berharap agar
laksa saya petang ini jadi dengan molek sekali...

~Amin

Eh.. kalau tak buh belacan boleh ke?
Pak mertua saya gout laaa!
Tak leh makan belacan....

8 comments:

CkDs AhRa said...

bestnya laksa..my peberet...slurppppp..bleh jerk tak letak..tapi tak kick lah nanti..heheheheh

honeylanz said...

has pun hantu laksa. tp x gemar lak laksa trg!! ampun...

hAnIsAh_aMmRaN said...

uyoo.blog berwajah baru! blog 3 layout gtu....along sudah maju.
;p

~ain said...

ck.. ye ke. tak pelaa daripada kaki pak mertua aku bengkak kan. aku ni menantu baik tau.. haha

~ain said...

has.. laksa terengganu tu macam mana?

~ain said...

icah.. kami sudah di pts kan? anda bila lagi? (hahahha aku tau komen ni memang takde kena mengena)

honeylanz said...

laksa trg kuah lemak..

~ain said...

oo... lemak2 tak berapa laaa has sebab cepat muak. kalau laksa penang ni tak de minyak kan.. rebus2 gitu. sesuai untuk yang menjaga kesihatan.. hehe