Pembaca Blog Ini...

Thursday, April 1, 2010

Kehilangan

Jiran sebelah bilik saya di opis ni kehilangan sesuatu yang berharga..

Hilang handbag.
Hilang dalam bilik sendiri.
Kasihan dia...
Handbag dah lah boleh kata mahal jugak.
Kalau jual 2nd hand tu boleh lah lekat 3-4ratus.
Tak macam handbag saya, jual timbang kati pun orang tak mau.
hahahahha

Dalam handbag tu ada banyak barang berharga.
Ada purse.. dalam purse sudah tentu lah ada
duit,
kad ATM,
kad kredit,
kad pengenalan,
kad nikah,
kad Avon,
kad Cosway,
lesen memandu...
ish.. macam-macam laaa..
Pendek kata, segala macam jenis kad laaa...

Kebetulan dalam handbag tu, ada beberapa utas barang kemas.
Nilai dalam 3-4k jugak laaa..
Cincin kahwin, gelang rantai..
Dia kata selalunya tidaklah dia bawa ke mana-mana.
Tapi, dah nak kena kan...
Beberapa hari sebelum tu,
dia pi jalan dan terlupa nak simpan barang2 tu kat rumah...

Bahaya betul laaa..
Sebelum ni ada jugak kes-kes macam ni.
Tapi, tak da lah sampai dengan handbag-handbag sekali hilang...
Setakat duit text book 3-4ratus je.

Haiii laaaaa.....
Bilik kena sentiasa berkunci walaupun nak keluar sekejap je.
Kadang-kadang saya pun gamble je pi turun bawah pi sana sini
dengan tinggalkan barang berharga dalam bilik.
Tapi, kalau bawa laptop,
memang saya kunci laaaa even nak ke tandas sekejap pun.
Kena lebih berhati-hati lah.

Jangan sudah terhantuk baru nak terngadah..


~Semoga kak **** sabar dan bertabah!

3 comments:

honeylanz said...

wah... ada si pjg tgn! kn lebih berhati²

~ain said...

has.. mmg laaa.. kena extra carefull!

zh-ena said...

ada panjang tangan jugak yea di opis ain..sgt la bahaya
ptt la ain selalu jea lupa nak bwk purse :D