Pembaca Blog Ini...

Saturday, April 24, 2010

tiada tajuk

Tak tajuk apa-apa nak tulis hari ni.
Gambar pun tak de.


Hari ni pergi Kuala Terengganu.
Bayar duit kad kredit..
Hahahah ye lahh hari tu pi servis kereta kena terlebih budget.
Dalam purse tak cukup duit.
Selalunya tak lebih pun.
Budget lepas servis baru nak pi cucuk duit.
Hahaha terus tunjuk kad kredit.
Sambil merah-merah muka.


Terketar-ketar tangan nak hulur kad tu.
Yelah, orang tak biasa guna kad kredit.
Takut dow..
Sebab selalu dengar cerita hantu memomok-momok kan orang
tentang penggunaan kad kredit yang tidak terkawal.
Tapi, dah memang kad tu untuk emergency kan.


So, hari ni... dapat duit terpijak.
Kena pi bayar laaa..
Ini pun dah takut..
Sebab penyata kad kredit sudah sampai..
Hahahah..
Macam apa je kan saya ni?
Orang lain selamba je duk hulur kad platinum lagi.
Yeaaa.. sebab saya bukan kad platinum lah yang buat saya takut tu.


Ok laaa.. Stop aaa cakap pasal kad kredit.
Kang tak leh tidur lak kang.
Hahahha


Lepas bayar kat Bank Islam terus pi cari tempat nak makan.
Keluar rumah hanya dengan perut yang berisi air sejuk je.
Sedangkan jam sudah menunjukkan pukul 3 petang.
Tekanan betul.
Dok pusing seluruh bandar semua kedai macam tak menarik perhatian.
Bila singgah kedai yang macam best, ada yang tak buka lagi laa..
Baru tengah dok susun2 meja lah.
Eee... dekat sejam pusing-pusing tanpa tujuan.
Menyampah betul.
Bila diri sendiri kena buat keputusan.
Kang cakap lebih2 kang dok tuduh queen control.
Apa daaaaaa...


Last2 makan McD.
Hmm.. bosan!
Tak menarik tapi, ok lah dari duk berpusing dua tiga ploh kali kan?

6 comments:

honeylanz said...

cerita momok pasal cc tu selalu nye sbb org tu ada lebih dr 1 kad. lps tu terjerat... if 1 kad ok. mudah nk urus ;)

~ain said...

has.. ye la kan? kalau berbelanja dgn kad kredit ni mmg macam berhantu.. nasib baik kami ada satu kad je.. ain je ada.. cik abang tak da.. dia kata tak nak lah sebab ain dah ada.. hahaha..

chugie said...

kad kredit memang sgt syok wo.. tp nk bayor.. alahai..bercinta kan?

:: iManja :: said...

hahaha sama lah kiter ni ain...namernyer ader cc..tp takut nak guna...bkn takut biler nak byr balik, tp nak guna tuh cam tk konpiden...hahaha itu pon husben yg paksa

~ain said...

chugie.. haaa tau tak pe.. masa nak guna sedap sedap syok syok takut gitu.. masa nak membayar.. adui.. haaaaaaaambik ko!

~ain said...

iManja.. bagus lah ada rasa takut nak membelanja guna kad kredit.. amalkan berbelanja secara tunai adalah lebih baik..