Pembaca Blog Ini...

Wednesday, May 5, 2010

Bila Saya Belajar Memasak

STICKY MOOD
UNTUK PROMOSI KAN BLOG Bila Saya Belajar Memasak

Saya ada sebuah blog baru selain Hakikat Kehidupan ini.

Saya telah mengopy (ada ke perkataan ni) paste, semua resepi dan masakan ala-ala amatur saya ke blog baru saya yang bertajuk Bila Saya Belajar Memasak.

Saya belum habis copy paste lagi.

Bila-bila ada masa, saya akan sambung semula kerja-kerja copy paste itu.
Ops... saya copy dari blog Hakikat Kehidupan saya ini dan paste kat Bila Saya Belajar Memasak.
Saya tak copy paste dari blog orang lain ye..

Mulai hari ini, Hakikat Kehidupan takkan ada lagi resepi makanan yang saya masak.
Semua boleh pi tengok kat Bila Saya Belajar Memasak.

Kenapa saya buat begitu?

PERTAMA
Sebab saya tak nak lah Hakikat Kehidupan ni penuh dengan resepi masakan sebab boleh kata setiap hari saya masak, dan makan. Nanti kang semua entri asyik cerita pasal makanan, resepi.. Uiii.. saya pun bosan.
Nanti orang kata, hakikat kehidupan minah ni asyik makan sahaja kah? Hahahahah. Kalau saya buh di Bila Saya Belajar Memasak, orang tak boleh kata apa sebab Bila Saya Belajar Memasak itu memang blog masakan.

KEDUA
Saya juga nak simpan resepi ini dalam blog Bila Saya Belajar Memasak. Sebab nanti senang saya nak rujuk. Tak payahlah saya duk call mak untuk bertanya, "Mak, macamana masak ni... tu..." Pastu mak membebel sepatah dua kata, baru bagi resepi. Membebel macam ni, "Haaaa.. itulah. Dulu aku suruh belajar, kau tak nak. Malassss.." Dush.. dush.. dush...

KETIGA
Saya nak membantu dan berkongsi resepi mudah dan ringkas dengan amatur-amatur macam saya. Kalau ada yang kata, "Eh...eh.. resepi minah ni simple gile. Takkan macam ni punya hampeh pun nak masuk blog?" Hahahha.. Bila Belajar Memasak ialah blog untuk orang baru belajar memasak macam saya. Sebab tu simple dan kadang-kadang tak cukup bahan. Kadang-kadang terlebih masin, manis.. Ah, nama pun baru belajar kan..

KEEMPAT
Saya kan baru je belajar memasak. Jadi, Bila Saya Belajar Memasak, dan masakan yang dimasak itu jadi dengan jayanya, saya akan rasa teruja. Keterujaan itu boleh dikongsi bersama yang memahami. Lepas tu, semakin lama saya boleh tengok skill memasak saya. Adakah sudah meningkat atau masih ditakuk yang lama. Saya kena maju sebab suami saya suka makan. Kalau tidak, habislaaa dia pi cari minah yang pandai masak kang kan.. Hm.. sebenarnya, lebih kepada kepuasan peribadi je. Tak kesah lah orang nak tengok ke tak.

KELIMA
Manalah tau, satu hari nanti anak saya pulak call saya tanya macam ni, "Mak, macam mana nak masak itu ini begitu begini... " Saya tak payah membebel sepatah dua kata macam mak saya. Terus je saya cakap, "Haa... ko pi rujuk blog Bila Saya Belajar Memasak kepunyaan mak itu." Haaaa... kan senang! ahahah

Oklah...
Sebelum saya merepek lebih lanjut, sila lah ke Bila Saya Belajar Memasak sekali sekala ye. Alaaa.. tak yah lah pi selalu. Sebab seganlah saya. Korang kan lebih pandai memasak.

Jangan lupa ye. Bila Saya Belajar Memasak.

Terima kasih..
Sayang korang..

10 comments:

Tie HT said...

bagus lah idea ain ni..rasa nak wat gak la satu..hihiks :)

~ain said...

kak tihara. hahahah cepatlah buat. nnti ain nak follow blog masakan akak. akak follow lah blog masakan ain yang amatur tu.. bleh kita share2 resepi.. hahah (sambil tersipu2 malu)

azimask said...

hhaa bagus bagus.. mie pun ada blog masak masak nie.. tapi malas noooww nak salin masuk sini resepi.. huuwaa huuwaaa

Anonymous said...

has pun suka masak2 ni..n sedang belajar jugak ;)

Unknown said...

ooo awk pun ade blog memasak khas ye??

saya pun ade jugak. senang nk rujuk next time.. kn?

Zura Tahir said...

wahhhh...nk jd chef plak ke ain...nti bleh kuarkan buku memasak..

~ain said...

has.. ye.. ain pun suka.. tapi nak siapkan bahan tu macam malas sikit laaa.. hehe

~ain said...

mimie.. haaaaaa.. kena rajikan laaa.. tp kalau malas pun takpe.. tak de salahnya..

~ain said...

chugie.. ye lah senang nak rujuk.. kalau tak kena sepatah dua kata ngan mak.. hah ah ha

~ain said...

zura.. tidak sampai tahap itu lagi.. jauh lagi.. masak pun kekadang jadi, kekadang tak.. hahah