Pembaca Blog Ini...

Tuesday, June 29, 2010

Cermin Penglihatanku Musnah

Tadi petang, lepas kerja terus pi rumah Sedan. Bukan Wira Sedan tau. Sedan tu kawan cik abang. Kawan baik cik abang masa kerja kat Kemaman. Sampai sekarang ni baik tahap gaban ngan Sedan tu. Namanya Rashdan. Nama timangannya Sedan. Hehehe


Isteri Sedan tu pandai jahit baju. Makanya, saya nak try laaaa tempah baju kat isteri dia. Sebelum ni kan saya ada kecoh-kecoh tukang jahit tak mau terima tempahan untuk raya kan? Saya anto 4 pasang terus. Ye laaa.. tahun ni tak buat baju kurung sekali habuk pun. Maklumlah sibuk dengan komitmen itu ini begitu begini. Tanggungjawab sana sini.. ish ish ish (sesak nafas mengingatkan kisah 2-3 bulan sudah)


Sebelum tu, cik abang singgah solat Asar kat Masjid Hadhari. Alaaaaa.. kat bandar Jertih tu. Yang ada pokok kurma tu (itu pun nak bagitau ke?) Saya dah solat kat office sebelum cik abang datang jemput.


Masa cik abang pi solat tu laaaaa... cermin mata saya jatuh dan ............... aduiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii... pecah sikit belah tepi-tepi nya.


Malang betul.
Sudah lah itu je satu-satunya harapan saya
untuk melihat dengan lebih jelas.
Walaupun sebenarnya power cermin mata tu macam dah kurang
(saya masih tak nampak plat no kereta depan sejarak kiraan 3)
tapi saya memang memerlukannya.



Apa nak buat kan?
Dah nasib badan dan nasib poket. Nak bedek cik abang pun tak sampai hati.
Mata sendiri kan?

No comments: