Pembaca Blog Ini...

Thursday, August 26, 2010

Basuh kereta...

Sekarang saya ada kat rumah mak.
Menaip dari pc imah. PC yang lopek giloo....
Keyboard dah tak nampak huruf.
Tersalah salah saya menaip ni haaaaaaaa.... hahahhaha
Ini laaa nasib orang tertinggal laptop kat rumah.Kerja last minit kan, tentu aaaaaa kelam kabut sket.

Baru sudah basuh kereta.
Haaaa... ko jangan!
Ini bulan puasa tau..
Noraini puasa tau...
Hebat tak Noraini mencuci keretanya sendiri di bulan Ramadhan?
Tentu lah hebat kan?Hahahha


Tak, bukan apa.
Pagi tadi dalam pukul 7.30 tu, saya pi amik buku dalam kereta.
Lepas tu baru perasan, "Ya Allah.. kotor gileeee kete aku ni. Malu betul!"
Hahaha. Saya memang pemalu la..
Tu sebab kereta kotor pun malu.
So, masuk rumah tengok cik abang tidur.
Alaaaaahai..


Saya pun alihkan kereta masuk dalam garaj, start basuh.Sekarang kereta sudah bersih.
Gembira rasanya hati ini..


Sayang tau saya dengan VIVA ni.
Saya bayar sendiri dengan titik peluh saya tau.
Biar pun kereta saya comel dan lazat
namun, jasa dia kat saya dan cik abang adalah amat besar sekali.

haaaa.. cerita pasal kereta ni.
Hari Selasa petang tu tetiba decide nak balik KL.
Ada urusan sikit. (nanti cerita laaa)
Abah ikut sekali.
Berbuka dalam kereta dengan kuih sikit.
Lepas tu, tetiba tayar bocor.Alahai hai hai...
Nasib baik laaaa kena kat highway yang terang benderang.
Kalau kena kat kawasan gelap.
Haru aaaaaaa...


Malam tu duk cari kedai tayar kat sekitar bandar Kuantan.
Nasib baik ada yang buka.
Maklumlaaa dah pukul 9 malam dah masa tu.

Kena ketuk sampai RM135 sebijik tayar saiz 15 kot.
Kena beli dua bijik sebab sebijik lagi tu dah bocor gak kena paku sebelum bertolak tu.
Cik abang tampal dulu.
Sebenarnya, cik abang kata tayar tu sempat lagi kot sampai Klang.
Alang-alang pi Klang kan, nak beli ah tayar sebab murah kat Klang.
Hape.....? Kena gak beli yang mahal.
Agak mahal aaaa kan dari RM100 je kat Klang tu.


Nasib baik, tayar tu tak meletup.
Dia kuar sikit2 angin dia.

5 comments:

Zura said...

mmg ain...kat klang spape part kete murah...

ala zura pun klau kete dh kotor sgt pun malu...nti org ckp anak dara pemalas...

zh-ena said...

amboi rajinnya..ena mmg hantar ke kedai jea la untuk cuci..klu basuh kat umah siap umairah pun basah kuyup sekali hehehhehehe

mmg mahal la tayar yg ain beli tu
tapi nak buat mcm mana kan kena gak beli


jadi ain dah kat serdang la nie
tapi hari nie dah blk ganu semula la erkk cepatnya kat sini

~ain said...

zura.. a;ah kan.. kat klang murah.. harga mmg berbeza.. kete kotor, duduk dalam pun rasa sosak napas..

~ain said...

ena.. ain suka basuh sendiri.. cik abang yang suka hantar kedai.. kalau basuh sendiri lagi puas hati kot.. tapi, kadang2 malas hantar jugak kat kedai.. heheh

~ain said...

ena.. kat area kuantan tu sepatutnya tayar saiz 15' tu rm90 je.. dah nak kena kan sabar je laaa