Pembaca Blog Ini...

Sunday, October 3, 2010

Low determination!


Assalamualaikum


Hai... korang!


Apa kabo? Diharap agar semua sihat belaka.


Saya? Baru baik demam-demam manja!
Batuk, ada sikit-sikit lagi.
Alahai... sakit sikit-sikit tu Allah nak kasi hapus dosa kecil lah tu.


Hari ini, baaaaaaaaaaaanyaaaaaaaaaaak kerja...
Ada 60 transkrip jawapan nak kena tanda.
**pengsan**
Tadi, masa ambil transkrip kat UPP,
ada orang kata saya dah nampak kurus.
Ahhhhhhh.. jangan nak menipu ok!
Jangan nak menipu!
Lempang kang baru tau!
**memang garang sikit hari ni sebab panas.
**Econ sedang dibaik pulih.


Sebenarnya, saya adalah naik banyaaaaaaaaaaaaaaaaaak kg selepas raya.
Kenaikan kg itu adalah melebihi 3 kg yang hilang masa bulan puasa!
Tidak berbaloi.
Semuanya kerana makan banyak di hari raya!


Korang tau apa pak mertua saya tanya kelmarin?
"Ain, abah nak tanya ni. Abah tengok Ain gemuk luar biasa lepas raya ni. Ke ada apa-apa?"


Hahaha.. pak mertua I memang begitu, tau.
Ada sikit kapochi di situ. hehehe.
Lagi satu dia mungkin kemaruk nak menambah cucu.
So
, pepaham je laaaaaaaa!


Saya jawab laaaaaaaa dengan selamba badak.


"Eh, tak de apa-apa laaaaaa.. Masa raya makan banyak. Memang naik berat badan. Banyak!"


Sesungguhnya saya adalah tidak tipu.
Memang saya makan banyak masa raya.
Malah sebelum raya pun (saya dah raya dulu).
Makanya, kenaikan yang mendadak itu adalah memang disangka.


Dengan rasminya, hari ini......
Saya memulakan pemakaian PB yang telah lama ditinggalkan.
Saya bukan tinggalkan terus.
Memalam saya pakai bengkung.
Tidur akan lebih nyaman bila pakai bengkung.
Saya kalau nak nampak kurus dengan segera memang saya pakai PB.
Pakai PB ni sedap sebab badan jadi kemas.
Nanti pinggang rasa kena peluk senantiasa.
Sakit belakang memang hilang. **tak payah minum Tongkat Ali.
Kalau pakai bengkung, memang angin banyak keluar.
Luar biasa........!


"Dah tu, kalau sedap pakai kenapa ko tak pakai, Ain?"
~mesti ada orang tanya gitu kan?


Sebenarnya, bukan salah PB.
Semua tu salah saya!
Saya yang malas pakai sebab kalau pakai PB,
saya tak ada mood nak makan pagi...
Tak dapat makan dengan cik abang pepagi.
Lepas tu, makan cepat kenyang.
Saya nak makan banyak, sebab tu tak mau pakai PB!


So, yang salah bukan PB!
Saya yang salah... sebab low determination!


Ok, kerja banyak!
Harus berhenti membebel sekarang............

No comments: