Pembaca Blog Ini...

Saturday, November 27, 2010

Sabtu yang bekerja

Assalamualaikum..


Hari ini hari Sabtu. Sabtu yang sedikit aneh sebab kena pi kerja. Sabtu minggu depan pun akan aneh sebab kena jaga exam pulak.


Hehe..


Ada seminar Amalan 5s dan 10s. Alaaaa.. yang seiri, seiron bla bla bla tu laa.. Dari pagi hingga ke petang. Duduk berteleku dalam dewan. Ceramah sesi petang tu, memang tak boleh fokus. Mengantuk! Puas menguap. Gula-gula yang di provide, habis saya makan. Hahah.. Air mineral pula, boleh kata 5 minit sekali saya minum. Nak cover mengantuk punya pasal. Tambah pula, penceramah sesi petang ni macam bosan sikit. Sabar je...


Cik abang pula tidak bekerja. Tapi, kena pi bengkel. VIVA sudah sampai masa untuk ganti timing belt dan servis tah ke berapa km. Haaa.. Sudah 100,000 km.. Kesian VIVA. Bekerja kuat. Sekarang, VIVA hanya jalan untuk pi kerja je. Kereta cari makan katanya. Biar dia rehat setelah sekian lama berbakti pada kami. Total RM230 untuk barang dan RM60 gitu kot untuk upah mekanik. Kalau hantar kat Perodua, mahunya kena RM400++. Jimat kan? Lepas ni, cik abang kata tak yah hantar servis kat Perodua dah. Hantar kedai biasa je. Selama ni, VIVA tu tak pernah hantar servis kat luar. Harap-harap ok laaa.. Sebab saya ni mana tahu sangat pasal kereta. Semua cik abang yang urus. Jadi, baik untuk dia.. baiklah untuk saya.


Apa lagi nak cerita ek?


Tak de pape lagi kot..
Sekarang ni, tak ada apa sangat nak dicerita dalam blog.

No comments: