Pembaca Blog Ini...

Monday, January 17, 2011

Tercekik Tulang

Tadi lewat dah baru nak pi makan tengahari.
Dah tu, masa tu baru abang boleh bangun ajak pi makan.
Pukul 2.30 baru terhegeh-hegeh nak pi makan.
Abang datang ambil saya kat office.


Pukul 3 ada consultation dengan student.
Makan lah laju-laju.
Order air tea o suam.
Abang ambil air masak je.
Dia nak kurangkan pengambilan gula.
Ambil ikan cencaru masak pedas seekor kongsi berdua.
Nasi separuh dua pinggan.
Saya ambil sayur sikit.
Semuanya RM6.00 sahaja.
Nyaman... sebab murah.
ahahhaha


Tapi, yang tak nyaman nya ialah
dek kerana makan laju-laju sampai
tak sedar ada tulang ikan terlekat dalam tekak.
Punyalah gelojoh kan..
Eh, bukan gelojoh tapi nak cepat
sebab tak mau student tunggu saya.
(Walaupun memang selama ini, asyik saya je yang menunggu diorang)


Adoi..
Macam mana ni?
Sampai sekarang tulang ikan masih ada dalam tekak ni haaa.
Sesekali telan air liur, terasa tajamnya.


Sekarang sudah jam 3.15 petang.
Awak-awak yang janji nak jumpa saya sudah lewat 15 minit.
Kalau tak datang jumpa macam yang dijanjikan hari ni,
sia-sia je saya tercekik tulang ikan ni..


Lain kali kalau nak cepat, kena makan sayur je tak yah amik ikan.


=)


3 comments:

Sidratul Muntaha said...

mmg sia - sia..
balik nti ko makan nasi suam..
sekali telan jer...
amik sekepal pastu telan.
baca selawat sebelum tu
insyaa Allah hilang tercekik ko tu...

Tihara said...

sian lecturer lak tgu student..kalo nak baik dari cekik tulang tu..petua dia mula2 bc Bismillah, sebut nama org yg lahir songsang ..pastu Selawat 3x..

ada org try..jadi..Isya-Allah

ArELeEz said...

xbaik wat lecturer t'tggu2 tau! haish!