Pembaca Blog Ini...

Friday, March 25, 2011

Kemas Pejabat

Ini cerita hari Rabu kot.
Ke hari Selasa ek?
Tak ingat laaa..



Minggu exam ni memang saya free sikit la.
Tak de kelas sebab semua student tengah exam.
Jadi, nak tanda kertas jawapan pun belum sudah exam lagi kan.



Saya pun rajinkan diri mengemas bilik saya yang memang dah macam bilik Professor.
Masalahnya, kalau betul Prof. tak pe jugak laaaa kan.
Ini macam ni..
Bukan Prof.
Maka, agak malu sebenarnya bila bilik macam kapal karam.



FYI, dah 3 tahun saya tak kemas bilik ni.
Dengan kotak buku bersepah-sepah.
Kertas ujian student, assignment dorang beratus-ratus keping tu...
Eh, macam-macam...
Tentu korang tertanya-tanya kan?
Macam mana saya boleh bekerja dalam 'kapal karam' itu..
Saya je tahu jawapannya!



HAHAHAHA..



Paling tidak pun, makcik / akak cleaner akan datang vakum on weekly basis.
Atau dua hari sekali laaa kot dorang datang vakum.



Bila dorang tanya,"Nak suruh kemas apa-apa, puan?"
Hahaha tidak lah pernah saya nak suruh dorang kemas bilik saya.
Nanti payah laaa saya nak jumpa dokumen saya tu kang.
[Macam Prof. tak?]
hahahahha
Tak de laa.. Dah saya yang buat sepah kan?
Jadinya, hanya saya sahaja yang tahu macam mana nak kemas...



Kita mulakan dengan gambar blaus baru saya.
Hahaha.. Murah dan cantik (bagi saya).
Saya beli kat Mines...
(Perlukah bagitau)




Inilah kesepahan yang melanda...
Sebenarnya, sebahagian sahaja ni.
Gambar penuh? Hahaha..
Tak yah laa tengok!


Saya kena asingkan mana yang nak dibuang..
Mana nak disusun di dalam kotak.
Mana yang nak kena lempar jejauh sebab menyemak...
Kah kah kah..
Lupa nak ambil gambar yang dah siap kemas..
[Next week laaaa, kalau rajin!]



Tapi, baru laaaa rasa lapang sikit bilik tu.
Tunggu akak cleaner nak minta tolong vakum kan hari Khamis tu.
Tapi, tak datang pulak dorang.
Ahad nanti kot...



No comments: