Pembaca Blog Ini...

Saturday, March 26, 2011

Masakan Keramat

Saya ini anak orang Melaka tau!
Melaka yang terkenal dengan masakan keramatnya,
Asam Pedas..
Asam pedas Ikan Pari, Ikan Parang dan
macam macam lagi laaaa yang dimasak asam pedas..



Tapi, saya sampai hari ni tak pandai-pandai masak asam pedas.
Pandai tu pandai laaa.. Tapi, rasanya tah apa-apa.
Walaupun cik abang makan nasi bertambah-tambah,
tapi saya tetap tak rasa best asam pedas yang saya masak.
Macam ada je tak kena..
Terlebih masam laaa, kadang-kadang tak rasa masam..
Kadang-kadang tak rasa pedas nya..
Ah........ give up!



Ini Asam Pedas Ikan Patin yang saya masak semalam (Khamis).
Memang nampak berterabur ikan dia
sebab dah ada orang amik ikan tu masuk dalam pinggan dia..



Rasanya?
Sedap aaaa sikit dari selalu.
Tapi, masih ada kekurangan yang tidak tahu apa dia.
Korang!!!


Apa tips nak kasi Asam Pedas meletoooooop haaa?
Tolong laaaaaaaaa!


2 comments:

Zura said...

sedapnye asam pedas..pastu letak daun kesum byk2..atau bunga kantan..

~ain said...

zura... buh bendi, buh tomato.. huh, meleleh ayo liyok.. hahaha