Pembaca Blog Ini...

Monday, July 30, 2012

Ramadhan ke 9 dan 10

Ramadhan ke 9
Bakar ayam setengah ekor.
Cik abang buat perapan, saya beri arahan sebab sakit sikit hari tu.
Takleh bangun, dan tak boleh bgtau kenapa.. hehehe
Perap pukul 5, pukul 6 bakar sampai pukul 7.
Tapi macam tak garing je, tapi masak sempurna tak de laaa darah darah bagai.
Mungkin sebab saya kurangkan temperature oven sebab tak nak hangit....


Bangun juga slow slow sebab cik abang nak saya buatkan sup bebola tu.
Dia tak pandai nak buat. Oklah sayang. Untukmu apa jua sanggup ku lakukan.
ewah.... Siapa tak sayang suami, kan kan kan?


Sempat buat kek batik lagi.
Makan dua orang je. Sampai hari ni tak habis habis lagi.. hahahah
Ada dalam peti ais tu.
Air? Fresh orange special.. Cik abang buat. R
asa macam tak cukup se jug.
hahahha


Sahur....
Saya panaskan semula ayam panggang tu.
Saya tak berapa sangat makan ayam tapi rindu telur kicap masakan emak.
Maka, saya tirulah emak buat telur kicap tu.
Cik abang buat tea o panas.


10 Ramadhan..
Dapat jemputan buka puasa dari kontraktor tempat abang kerja.
So, kita bawa perut ajelah....
Banyak gila lauk.
Tapi, kitorang makan 6 orang je.
Bos cik abang cakap, "Eh, meja ni tak ramai orang tapi lauk abis.."
Wahahaha.. Nampak sangat buruk lantak kot!


Sahur pulak... telur kicap telur kicap telur kicap..
lalalalalala
Esok nak beli susu segar dengan emping jagung untuk sahur.
Perut dah ketat makan nasi banyak benooooo di bulan Ramadhan ni...
Muka pun makin bulat makan telur.

No comments: