Pembaca Blog Ini...

Wednesday, August 8, 2012

17 & 18 Ramadhan

Perangai buruk dah tiba-tiba muncul pulak.
Malas...


17 Ramadhan tu dah malas nak masak apa-apa.
Tak de mood nak pi dapur.
Bosan eh makan makanan masakan sendiri.
Nak makan kat luar, serabut plak kan orang ramai.
Maka, cik abang keluar pi Bazar Ramadhan.
Saya duduk rumah dendiam. Saya cuma kirim taufu fa..
Mengubati frust yang kelmarin, terbeli taufufa basi.
Kureng ajooo punya peniaga.


Cik abang beli lauk gulai daging (macam biasa)
Balik rumah, dia rajin goreng ikan dan buat sayur campur.
Sedap kot makan gulai daging, ikan goreng dan sayur campur masakan orang lain.



Air minum, saya blend epal hijau denganbuh sirap.
Jadilah air yang takde identiti sendiri. .
Kejap rasa epal, kejap rasa sirap. Tapi, ok lah...


Sahur, cik abang bangun goreng ayam.
Saya bangun goreng sayur kicap untuk dia kang tercekik batang leher kannnnnnng..
Makan dengan nasi panas..


Hui beras dah nak habis dah .
Banyak makan nasi kot...........................


~~~~~~~~~~~~~~~

18 Ramadhan
Saya goreng kuew tiau.
Buh ayam, sayur dan telur je..
Lepas tu sakit perut.
Apesal tah...


Sahur tadi? Terlepas...
Tah lah.. malas nak cakap banyak.

2 comments:

Zura said...

lauk simple tp dh memikat selera...hehe..boleh jgak try air apple ngan sirap..

PUANSTOBERI said...

Hihi..nak gelak plak akak bila baca. akak pun terkadang ada rasa malas. tp bila gi bazar blank trus nak beli apa. haishh