Pembaca Blog Ini...

Wednesday, October 10, 2012

Kerja Gila Tak Gila Sangatlah...

Malam kelmarin (Selasa), cik abang ajak saya jalan-jalan.

"Boringlah asik kerja je. Jom jalan-jalan, yang?"

"Nak pi mana? Dah lewat ni.."

"Entah.. Kat tangan ada duit tak?"

"Ada.. Singgit.. ahahaha.."

"ATM buka lagi tak time ni?"

"Buka lagi kot. Pukul 12 baru tutup kan? Ini baru 10.45pm.."

"Ok, jomlah siap!"

Saya pun siaplah ala kadar. Nak pi mana pun tak tahu. Dah pukul 11pm baru nak keluar. Ini bukan KL. Kedai semua pukul 6pm dah tutup. Ah, ikut ajelah dia nak pi mana.

Lepas keluarkan duit kat ATM, terus pi Kuala Terengganu. Dari rumah ke KTganu dalam 45 minit ke 1 jam gitu. Memang kerja gila. Sampai McD 24 jam, order lah makan. Tengah malam buta makan McD? Kesian perut, kan? Nak buat macamana......?

Order set Chicken McDeluxe, bubur dan ayam goreng. Nasib baik ayam goreng tak habis... Sedap ayam goreng KFC lagi lah kot. Atau pun sebab perut dah kenyang time tu dipaksa makan juga. Makanan sedap jadi tak sedap kan?Burger tu pun rasa tak sedap. Tapi, habis semacam je. kahkah

Duduk McD dalam sejam. Lepas tu, terus gerak balik rumah. Sampai rumah pukul 2 pagi.. Mata dah ngantuk, terus tidur sebab esok kelas pukul 8 pagi.. Bangun pagi esoknya terus dapat mata extra panda..

Hai hai... macam orang bujang! 



 ~Sekian~

2 comments:

Has said...

seronok kan sesekali plan spontan gini. thrill je rasa

zh-ena said...

masa ena berdua dulu mmg selalu buat kerja gila nie

tapi bila sudah ada anak2 org nie dah kurang aktiviti gilanya eheh