Pembaca Blog Ini...

Thursday, March 7, 2013

Masak-Masak Hari Khamis

Hari Khamis, balik awal 3.30...
Tak lunch sebab busy ya hamat.
Kerja last minit baru buat. 
Macam tu laaaaaaaaa


Balik rumah, lapar sesangat.
Tenaga dah minima sesangat. 
Kalau Ultraman tu, warning tenaga kat dada dia dah jadi merah dan kelip-kelip dah..
Siap bunyi tit..tittttt lagi.
hahaha


Korek peti ais.
Ada nasi lebih semalam dengan kobis aje.
Hmm... sardin pun ada setin dua.
Buat nasi goreng sardinlah.
Cik abang tanya, kita diam je..
Potong bawang senyap-senyap......
Potong cili senyap-senyap.....
Nak jimat tenaga. 
Kalau banyak cakap, tak larat nak goreng nasi plak kang.
kahkahkah


Kita tumis bawang, cili, masuk sos tiram, garam, ikan sardin....
kobis hiris halus, masukkan nasi..
10 minit je siap..


Cik abang tolong goreng keropok.


Cik abang buat air oren ..
Kegemaran saya ni!
Boleh jadi kencing manis ni asik minum air oren je...


Malam-malam cik abang lapar pulak.
Mood baik hari ni. 
Amik telur, hiris bawang.. 
kacau-kacau, buh garam, 
koyakkan cheese dua keping.. campak dalam kuali!
Agak-agak cheese yang cair dan bau pun dah menggoda, angkat lah..


Sedap ke?
Sedaplah kot sebab cik abang makan sampai tersandar!
hehe

2 comments:

Sidratul Muntaha said...

ahha
nasi goreng buatan bini aderlah terbaek wok!
laki aku dgn budak2 suke beno klu aku msk nasi goreng
entah ape sedap pun aku tak thulah
yg aku thu
aku blender seme
udang kering mesti ade!
klu tak..
tak umphh..
*air oren sedap woo..nak2 klu sejuk.
nikmatnya

Unknown said...

telor cheese tu ena pun selalu buat..sedap