Pembaca Blog Ini...

Wednesday, April 3, 2013

3/4/2013 Bubar



Parlimen sudah dibubarkan... Akhirnya!

Saya no komen hal hal politik, parti bagai... Saya tak banyak pengetahuan tentang itu. Terus terang...

Apa yang saya tulis ini adalah melalui pemerhatian peribadi. Pendapat peribadi sahaja.

Ada orang suka ambil tahu hal-hal politik sana sini. Macam-macam   Takluk Putrajaya lah... Isu bekalan air... Curi pasir.. Guna wang rakyat.. Sumpah liwat... Cukai cincin berlian.. ops.... blablablablabla.. macam-macam isu. Siap komen-komen macam semua dia tahu. Tengok kan aje lah.

Ada orang tak nak ambil tahu. Memang zero pasal politik. Orang cakap darah biru darah hijau pun dia tak faham sangat. Dia dengan hidup dia je. Banyak isu orang duk pom pang dia senyap buat muka blur. Mlas nak layan katanya. Ntah ntah tak pernah ngundi pun.

Ada orang tak suka sebab dia kata politik tu kotor. Mungkin. Tapi, Nabi Muhammad SAW pun berpolitik. Takkanlah baginda nak masuk campur hal benda kotor. Cuba fikir balik! Fikir sebelum buat statement tak berapa cerdik. ;)

Bagi saya (pendapat peribadi).. Bukan politik yang kotor. Orang yang terlibat yang guna taktik kotor dan jijik. Segelintir. Bukan semua. Mereka yang jadikan politik nampak semua orang tak betul. Semua orang buat salah. Dia aje yang betul. Blablablabla..

hahaha

Sejak dua menjak selalu saya dapat SMS memburukkan pihak ini. Pihak ini pula menelefon siap tanya saya nanti nak undi pihak mana? Saya macam blur sekejap. Aik? Boleh ye tanya soalan macam tu? Undi kita kan rahsia?

Kan? Orang yang terlibat dalam politiklah yang buat semua ni jadi kotor dan jijik.

Saya? Ada yang saya setuju dengan pihak sini. Adakalanya, saya rasa pihak sana betul. Saya pun tetiba confuse ni. Nak pangkah apa  ni?

Demokrasi, beb! Bak kata P.Ramlee, "Demokrasi terpimpin.." haha

Lagipun, kalau ye pun kena tukar kerajaan bukan bermakna kita khianat negara kita. Itu normal untuk negara demokrasi. Sila tukar mentaliti masing-masing, ya!

Please pandang dari sudut positif. Jangan termakan sangat kata-kata kotor ahli politik sana sini. Masing-masing ada akal fikiran waras, kan?

Jadi, biarkanlah siapa-siapa mahu sokong siapa-siapa.
Biarkanlah siapa-siapa mahu pangkah siapa-siapa.
Hak masing-masing!  Takyah nak kecoh sangat!

Daaaaaaaaaaaa..

2 comments:

Zarena Heeney said...

betul tu undi adalah rahsia

Sidratul Muntaha said...

aku?
pilih org yg boleh berkja bersama2 saya
bukan bekerja untuk saya
thats why timbang lama dah tumbang dek byk sgt makannya
tak hagak2
mmg sampai 12 keturunan tak abis weih
org kg pun lelama pns ati jugak
haa..
kau
org bulan yg naik
siap dpt free medical examination tuk yg basic2 treatment or regular diabetic n hypertension patient
aku rasa susah la nk naik blik timbang kat tmpt aku
sbb yg dipangkah dulu2 bkn buat keje.
buat duit
curik duit
but then
klu calon timabng tu naik org yg mmg org kg kenal boleh buat keje
msk jugak bulan nak maintain