Pembaca Blog Ini...

Sunday, June 9, 2013

Kereta, Air MIneral dan Dotdotdot

Harini malas drive. Rasa macam nak malas drive seminggu penuh ni... hahah

Macam biasa, kalau saya malas drive cik abang akan hantar pi kerja. Kemudian, dia akan bawa kereta saya pi kerja. Eleh... ini bukan nak berlagak dengan suami sendiri ye. Dulu, masa saya pinjam kereta dia pastu salah keluar parking lepas tu tersagat pagar sikit, dia punya bising memang menyakitkan hati. Saya adalah sangat geram. Dia kata kalau ada kereta baru sendiri nanti, jangan bawa kereta dia. Buat calar balar aje.... Sangat amboi, kan?

Sekarang, hahahahha suka hati dia pi memana pantang lepa kereta saya juga dilenjan. Nak pi pasar.... kereta saya. Nak pi rumah abah dia... kereta saya. Nak pi buang sampah.. kereta saya. Nak pi masjid.. kereta saya (yang ni takpe sebab pi masjid.. hahaha) Pastu balik sengih sengih... ahahadui..

Kadang-kadang, dia guna alasan timing belt kereta dia tak ganti lagi. Ok... Kita tengok bila dia dah ganti timing belt.... Hahahah... Ayat isteri yang sangat kejam. Tapi, dia kan baru je lepas modified kereta dia yang sampai RM1000 eh salah RM950 diskaun lima puluh hengget... wahahaha... Masa tu tak pulak fikir fasal nak tukar timing belt. Lelaki ni kan, bila kita cakap dia kata kita membebel... Bila tak cakap.. Tah apa-apa kerja dia buat tah.. Urut dada aje lah.

Sebenar-benarnya pun saya bukan kedekut kereta sangat. Harta saya harta dia jugak kan? Kan suami isteri. Tapi, kadangkala rasa geram pun ada. Sebab dia hari hari duk lap kereta. Boleh plak menjeles dengan kereta? hahahahah.. Masa tengah geramlah kan. Masa tengah sayang.... sampai pak mertua tegur, "Ise (suami saya) ni tok se (tak nak) berenggang langsung dengan Ain dia!" ~vice versa.. Kahhhhhhh.....

Pagi tadi, dia cakap air radiator kereta saya adalah kurang. Dia kata nanti dia nak beli mineral water sebab kalau ganti dengan air paip nanti tank berkarat. Tengok!!! Kereta... dia sayang! Bila saya minta beli air mineral sebab water filter kat rumah tu dah bengong, dia bebel bebel bebel. Kalau dia tak bebel pun, nampak riak wajah dia tak puas hati sebab saya beli air mineral. Pada dia, boleh je tapis air minum kat rumah. Abangku sayang, filter tu kan dah rosak.... Hadui!

Tadi, saya terus je cakap... 

"Hoooo!! Tank kereta dia sayang! Kita ni manusia minum air paip tak tapis betul habis rosak organ dalam, paru-paru rosak kena karat air paip..." ~tetiba rasa memang jeles dengan kereta....

Terus dia cover, "Ye lah.. abang nak balik tadah air kat rumah lah masuk dalam filter!"

Eceh... Eceh.. Tetiba tukar ayat pulak!

Takpelah, abang! Buatlah apa yang abang suka.. Saya tetap sayang.....

No comments: