Pembaca Blog Ini...

Wednesday, November 20, 2013

Rokok dan Kambing

Dah lama dah isu merokok ni .. Ada yang kata rokok tu haram. Ramai dah yang keluar pendapat. Ulama' dan ramai ustaz-ustaz yang cakap rokok ni haram sebab memudaratkan. Korang boleh je google pasal perkara ni. Memang akan keluarkan segala mak nenek artikel berkaitan.

Macam biasa, perokok pun marahlah kalau cakap rokok tu haram. 

Ada juga ...

~rokok tu haram sebab memberi kemudharatan bunuh diri secara senyap.

perokok pun jawab dengan yakin 
~ kalau macam tu garam gula daging kambing haramlah sebab memudaratkan. sebab nanti kena kencing manis, darah tinggi... pembunuh senyap juga.

Hai, garam gula tu kan asalnya penambah perisa. Daging kambing tu pulak kan makanan. Kalau berlebihan akan jadi mudarat. Kalau guna biasa-biasa takde lah mudharat.

Gila! Kau nak merokok, kau punya fasal lah. Tak payahlah nak salahkan kambing!

Kambing betul lah!

Ok, bai....