Pembaca Blog Ini...

Sunday, December 22, 2013

Tudung Murah Tidak Tension

Hari Rabu lepas, petang ada hal di Kuala Terengganu. Settle hal semua perut pun lapar!

Ajak cik abang makan nasi ayam kat Batu Enam. Popular nasi ayam  ni. Dulu (zaman sekolah menengah), harga nasi ayam dia RM2 aje. Ayam menimbun. Sekarang dah RM4.80 dengan ayam seciput!.. Ahhhhhhhhhhhh! Tak puas makan ayam! Bagi saya biasa-biasa aje nasi ayam dia. Korang boleh google lah kalau nak tau pasal kedai nasi ayam Batu Enam ni. Kalau ada laaa.. Kalau takde, ahhhhhhhhhhhhh pepandai la korang. (Ayat malas nak cerita dah).

Lepas  makan, kena beli tudung. Paksa! Paksa! Sebab tudung kesayangan saya telah defect pasal apatah. Mungkin kerana kecuaian sendiri. Tension! Dah lah beli agak mahal. tapi idoklah sampai sehelai tudung seratus lebih. Puluh-puluh aje. Tapi, kira mahal jugak lah kan......

Korang boleh google. Desa Murni adalah popular. Batu Enam ada satu cawangan dia. Lebih lengang dari kedai lain sebab kecik aje lah kedai dia. Kalau malas nak masuk bandar, kedai tudung Batu Enam ni ok lah.. Saya jarang beli tudung kat sini sebab selalu kena awning serabut. Kemek... Blablabalabalaballala..

Saya sangat cerewet tau bab tudung. Memang cerewet. Sebab tu lah saya tak banyak tudung. Kalau pakai sekali dua, rasa tak selesa, saya bagi orang aje lah tudung tu. Saya punya Ariani dua tiga helai pun dah takde. Semua dah kasi orang. Kebanyakan yang selalu saya bagi kat makcik-makcik saya. Yang lawa sikit, saya kasi emak. Pernah sekali dua, beli tudung.. Belom pakai lagi dah bagi kat emak... Kecerewetan yang teramat. Lagi satu, kalau dah beli lepas tu balik tanya cik abang, "abang, lawa ke tak?" Kalau dia kata, "Tak!" Memang saya takkan pakai dah. Haaaaaaaaaaaa.. tahap gaban punya cerewet!

Tapi, sebab terpaksa kan. Beli jugak lah kat Desa Murni ni. Selalu beli kain pelikat, telekung, kain ela aje kat sini. Bab tudung kedai ni selalu tak memuaskan hatiku ini. Mungkin sebab banyak sangat tudung kat sini, jadi diorang payah nak handle... ahahaha pepandai je aku ni!


Beli dua helai tudung. Purple (RM17++) dan hitam (RM20++ sebab ada sulam batu apekebendatah). Tetiba terbeli kaftan baju tidur (RM10++) pulak... Tension hatiku ini! Semua sekali RM50++ aje. Hambek! Murah, kan? Paling bagus, kali ni tudung yang saya beli sangat memuaskan hati. Awning kemas dan buat wajahku bertambah ayu (pui).. Kejap-kejap tengok cermin. Hahahaha..

Murah aje. Kalau pakai lepas tu defect. Nak buang pun tak tension, kan?



No comments: