Pembaca Blog Ini...

Saturday, March 22, 2014

Hamat... Hamat..

Malam ni tidooo luar. Temankan si Hamat. Apa da penakut adik aku ni? Cik abang beralah lah tido dalam bilik sorang2. Jangan marah ye, abang... 

Kenapa Hamat? Dulu masa dia kecik, dia payah nak sebut Ahmad. Dia sebut Hamat Naim..

"Duduk rumah along best..." Dia bgtau kak icah dia. Mana tak best. Online dari pagi sampai ke malam. Saya suh dia stop pi mandi, solat dan makan aje. Takpelah.. Ahad nanti start ulangkaji. Icah kata kena suh belajar juga. Nanti otak dia jem sbb 2 mggu tak belajar. Ahahahaha..

Esok saya plan nak buat jamuan sikit utk student sem akhir. Dulu selalu buat. Dah lama tak buat sebab malas. Heheh.. Seronok lah panggil student makan. Naim tolong susun cawan nak buat pencuci mulut. 

Sebelum tu teman abesam (cik abang) pergi kedai. Behave sangat... Mak dah pesan kot. Jangan degil2 duk rumah along sebab along boleh bertukar jadi raksasa bila dia marah.. Hahahah

Saya kejut bangun subuh lambat sikit dia bangun. Tapi dia bangun jugak. Kalau abesam suruh, terus dia bangun buat. Hahaha.. Saya bangun lambat tadi. Dia masak maggi sendiri. Pandai.... Dia tolong jemur baju. Angkat barang shopping.

Macam yang saya pernah mention sebelum ni.. Pemergian ayah banyak memberi hikmah buat keluarga kami. Walaupun sedih dan pilu masih terasa kelukaannya. Bila kita redho, Allah akan bantu mengurangkan kesakitan itu.

Apesal ayat kau terlalu puitis, Ain? Hehehe

Ok, nak tido lah.

Bye!

 

No comments: