Pembaca Blog Ini...

Wednesday, July 2, 2014

Balik Kampung

Puasa tahun ni dapat berbuka sehari dengan seluruh ahli keluarga saya.

Selamat berpuasa, korang!
Lama tak update blog sebab busy dan malas. haha terus terang.
Jumaat sebelum puasa tu, mak buat kenduri tahlil dan akikah untuk Maman. 

Sibuk sangat sampai tak sempat nak snap gambar sekeping dua. 
Saya duk goreng ayam dari 7.30 pagi sampailah ke 12.30 tengahari. 
Mak aiiiii kemain letih. 

Cik abang pulak tak dapat nak join sebab kena pi opis. 
Bos panggil last minit. Nasib baiklah opis KL. 
Kalau opis Terengganu, tak merepek nak balik pulak kan? hahha

Duduk kat rumah mak, sangatlah heaven... hahahha

Layan gambar aje lah. 

Malam sebelum kenduri, Annisa sampai... 
 Baru dua bulan lebih, so tak pandai apa-apa lagi kecuali termenung.

......dan menggeliat!
hahahahah tengok dia menggeliat sampai tertumbuk kepala Maman.


MakLong sampai aje Maman dah ada kat rumah. 
Apa lagi, kita ambil dan sedut pipi Maman!
Maman tak berapa sihat. Batuk2 dan suka muntah. 
Ada sekali tu dia muntah atas aku. 
Eh, tetiba aku pulak rasa nak muntah.. 
Ampunkan MakLong ya.. hihihi


Anak sedara memang jadi macam gula kena hurung dek semut. 
Semua pegang... Ajak selfie. 
Maman lah hero! 
Asal hala kamera je, dia automatik pandang dan buat muka!

Begitulah... Batak anak sedara katanya!
Belah saya baru ada 2 orang anak sedara. 
Kalau belah cik abang dah ramai. 8 orang. 
So, tak best dah sebab dah ramai. hahaha.. 
Saya rasa sama aje. 
Belah saya ke, belah cik abang ke, kalau aku geram aku genyeh je pipi.. hehehe...


Dua bulan lagi, saya akan terus balik ke Melaka. 
Berhijrah kata orang.. 


Doakan urusan hidup saya dipermudahkan dunia akhirat.

Ok, bai!

1 comment:

Sidratul Muntaha said...

kerut kerut...
ehhe
tembamnya budak2 ni