Pembaca Blog Ini...

Tuesday, January 19, 2016

Baru

Selama 3 tahun guna Sony Experia ni, mmg takde masalah pun. Walaupun dah guna lama sampai tak ingat dah apa model nya, performance tetap bagus. Tapi benda dah lama kan. Sempot, hang, tetiba gila tu perkara biasa. Aku ok je. Sejak jadi cheapskate ni mmg mcmni.

Last week, lepas bagi si kembooo makan tghari dia pi tumpahkan air milo sejug atas Sony Experia yg dah tua tu. Gila babun kawan tu kejap. Hahahahah.. gelak kecelaruan ni. Celaru kepala otak aku. Jemur atas dashboard kete masa g amik Naim kat sekolah. Lekit lekit toksah kata lah. Tapi aku tak salahkan budak2 sbb aku y salah buh atas meja makan. Arwah ayah selalu sgt pesan, jangan dekatkan gadget2 dengan air. Big NO! So careless kan?

Bila dah kering, still menggila gak Sony Experia tu. Nak guna kena buka casing belakang. Pastu tetiba bateri tercampak. Haru biru celaru betullah hidup. Hadui.. dah pk dah nak korek tabung ayam beli hp baru. Kalau tak rosak hp ni aku mmg pk nak tggu duit epf 50 tahun baru aku nak beli hp baru. Wakakakakaka. Maklumlah kan.. surirumah. Mana ada income. Nyusahkan suami aje. Menghabiskan duit laki aje aku ni. Dah lah takde anak. Jap lagi laki aku kawin lain baru mampos aku ni.. <---- kata sinis ke nista dari seorang hamba Allah yang tak ingat nk tgk cermin bila berkata-kata.

Ok. Sambung.......

Pk byk kali lah antara keperluan atau kehendak. Tapi, selama ni pun aku bukan jenis updated sgt pasal gadget ni. Beli sekali pastu bertahun lamanya pakai je bendalah sama. Minat tidak ke arah itu. Duit banyak habis ke lain bukan ke gadget.

Semalam demam. Demam terbaring tido tido tido saja lah kerjanya. Demam berjemaah dengan budak2 dlm rumah ni. Petang2 lepas asar tido lagi. Pening oiii.. tunggu cik abang pon tak balik lagi. Dalam hati agaknya dia OT kot. Wassap pon dia tak reply. Oleh sbb pening kepala, mmg tak pk sgt lah kenapa dia lambat balik. Dalam kepala, mmg OT kot.

Maghrib pon dia tak balik lagi    ....

Lepas solat Maghrib, pon sambung tido lagi. Adoi... teruk sgt perangai. Emak y masak semua sbb mmg tak larat.

Tetiba cik abang balik.. "Assalamualaikum..."

Jawab dlm hati ajelah.. kepala sinoneng lagi.

Dia keluarkan something dr dalam pouchbag dia...

Hp baru!!!

Terus rasa mcm baik demam..  Alhamdulillah .. selamat tabung ayam aku! hahaha

Sejujurnya, tak kesah pun hp jenama apa. Asalkan hp lah.

Terima kasih lah, abang   ..... Tak sangka pulak hehehehe ....

Kali ni tah berapa tahun pulak aku pakai hp ni .. 5 tahun bleh tahan ke?

Gambar? Takde... hahahah..

Terima kasih kerana anda gigih membaca post hambar ini.. hihi

No comments: