Pembaca Blog Ini...

Tuesday, February 16, 2016

Pilihan Kedua

Jadi pilihan kedua.

Rasanya macamana?

Sebelum ni saya pernah minta kerja kat satu tempat ni. Tapi tak dapat sebab katanya saya kurang memerlukan jawatan itu. Ada yang lebih layak. Ok.. saya tak kisah. Saya fikir mungkin yang dpt jawatan tu org susah ke apa ke kan. So memerlukan duit lah. Saya juga perlukan duit tapi takpelaa kita minta duit kat suami ajelah. Saya fikir nak p keje sbb nak buang2 masa aje. Boring duduk rumah hehehheheh

Tetiba tenghari td ada org datang offer keje tu semula pada saya. Saya terasa macam .... oh... aku kau dah ludah. Pastu ko jilat balik ke apa? On the dot saya cakap tak nak. Sbb the first person dah nak berhenti kerja. Apa apa ajelah, Labu... Malas nak layan.

Cuma the point kat sini is... kenapa laaa double standard sgt ngan aku. Alasan dia sbb aku ni tak de anak so aku tak sesuai position tu. Ok.. takde anak tak semestinya tak layak jadi emak. Kena faham tu!

Oh ya.. aku lupa! Takde orang yang betul2 faham jika tak rasainya. That's all. Tak perlu ada yg pura2 faham tapi sebenarnya tak de apa yg difahaminya. Yaa.... begitu!

Sebenarnya, aku nyampah bukan pasal dia tolak aku sbb aku takde anak. Tapi aku bengang pasal dia come back and ask me if i want the job. Ingat aku kemahak sangat ke? Kalau aku tak keje, laki aku mampu laa bagi aku makan 3-4 times a day.

Mental lah orang yang rasa pelik bila ada pompuan dgn master degree tapi duk rumah jaga anak (aku takde anak), memasak, mengemas ..... Kepala otak yang macam tu kena cuci kasi bersih. Nanti ayat dia.. "Kang jadi apa apa kat laki ko takde back up. Nanti laki kau kawin lain mampos laaa kau!"

Mental tak mental laaaaaa kan?




2 comments:

puanstoberi said...

kita punya life, org lain susah hati... begitu lah kehidupan ni. smpai apa kita nk beli pun (esp org yg so called da ada pengalaman, contoh yg mcm terlebih dahulu ada anak), sebok nk bg pandangan. padahal kita tk minta pun advise derang ni. kesah plak kan kita nk beli brg cemna...

Jaja Ahmad said...

Akak..samalah kite..ade master degree tp tak keje..anak pun belum ade(baru setahun kawen)..baking suka2 je kat rumah..mulut org mmg tak boleh nak tutup kan..ade je benda yg tak kene..huhuhu